ContextVision - Fredrik Palm ny administrerende direktør

STOCKHOLM - 27. mars 2019 - ContextVision, et medisinsk teknologiselskap som spesialiserer seg på bildeanalyse og kunstig intelligens, er glade for å meddele at Fredrik Pal vil bli ansatt som ny administrerende direktør den 1. april 2019. Fredrik Palm har siden 2012 vært selskapets V.P. på salg og var instrumentell for den betydelige salgsveksten som kom under hans ledelse. Fredrik Palm etterfølger Anita Tollstadius, som i oktober 2018 annonserte at hun ønsket å trappe ned for å dedikere mer tid med sin familie.

«Vi er veldig fornøyd med at en erfaren industriell leder som Fredrik Palm vil bli vår nye CEO og lede selskapet inn i det vi fremover venter kommer til å bli en transformativ og spennende periode for selskapet. Vi posisjonerer nå selskapet til å bli verdensledende innen digital patologi, der vårt første produkt nå ventes å være nær markedsintroduksjon. Fredriks erfaring, visjoner og sterke lederskap vil bli ekstremt verdifullt for selskapet i denne perioden, ettersom mange av våre produktkonsepter begynner å bli klare for markedet», sier styreleder Erik Danielsen.

«Jeg er ydmyk, men også klar for oppgavene som står foran meg. Hele laget her på ContextVision har gjort en bemerkelsesverdig jobb de siste årene, noe som ikke bare resulterte i rekordsalg innen medisinsk bildebehandling, men også i å utvikle et banebrytende produkt for digital patologi basert på kunstig intelligens. Jeg tror dette, og fremtidige produkter, er godt posisjonert for å kapitalisere på en stor markedsmulighet ettersom helsetjenester blir stadig mer digitale», sier Fredrik Palm.

«Vi vil takke Anita Tollstadius for hennes lederskap og mange prestasjoner som CEO for ContextVision i løpet av de siste 9 årene. Hun har bygget en sterk organisasjon og opprettet en bedriftskultur som fokuserer på innovasjon og utvikling av neste generasjons produkter. Dette i tillegg til å sikre at selskapets eksisterende bildeforbedrings-virksomhet stadig har vokst lønnsomhet, slik at selskapet nå står meget bra posisjonert for fremtiden», sier Danielsen.

«Det har vært en fantastisk reise, både for meg og hele ContextVision-laget, og jeg er utrolig stolt av det vi har fått til sammen. Jeg ønsker Fredrik og resten av laget lykke til, og jeg tror de nå går inn i en spennende og suksessfull fremtid», sier Anita Tollstadius.

Fredrik Palm har over 20 års erfaring fra virksomheter innen biovitenskap (life science), hvor han i stor grad har jobbet fra markeds- og salgssiden i et globalt perspektiv. Siden 2012 har han ledet markeds- og salgsaktivitetene til ContexVision, der omsetningen i perioden har steget fra 60 millioner svenske kroner til over 90 millioner svenske kroner.

Denne opplysningen er informasjonspliktig etter verdipapirhandelloven § 5-12.
Denne informasjonen er av en slik art at ContextVision er forpliktet til å publisere den i samsvar med EUs markedsmisbruksforordning. Informasjonen ble sendt gjennom agenturet til de ovennevnte kontaktpersonene, til offentliggjøring 27 mars 2019.

###

For ytterligere informasjon, kontakt Fredrik Palm. Mobil: +46 76 870 25 43, E-post: fredrik.palm@contextvision.se

###

Om ContextVision
ContextVision er et medisinsk teknologi- og programvareselskap som spesialiserer seg på bildeanalyse og kunstig intelligens. Som den globale markedslederen innen bildeforbedring, er ContextVision programvarepartner til ledende produsenter av medisinsk bildebehandling over hele verden. Selskapets banebrytende teknologi hjelper leger med å tolke medisinske bilder nøyaktig, et avgjørende grunnlag for bedre diagnostisering og behandling.

Som bransjepioner i mer enn 30 år, har ContextVision utviklet den mest moderne teknologien ved bruk av kunstig intelligens. Ved å kombinere dette med selskapets veletablerte GOP-teknologi, introduserer selskapet nå en ny generasjon av bildeforbedringsprodukter. ContextVision nærmer seg også det voksende markedet for digital patologi, med en ny verktøykasse for patologer basert på kunstig intelligens.

Selskapet er basert i Sverige, med lokal representasjon i USA, Russland, Japan, Kina og Korea. ContextVision er notert på Oslo Børs under ticker COV.

ContextVision - Fredrik Palm ny administrerende direktor