INVESTORS HOUSE: IVH KAMPUS HANKKI 12 M€ TOIMITILAKIINTEISTÖN JYVÄSKYLÄN YDINKESKUSTASTA

Investors House Oyj

Sisäpiiritieto
Julkaistavissa 29.3.2019 klo 12.10

IVH Kampus Ky on hankkinut noin 12 M€ suuruisella velattomalla hinnalla K Oy Jyväskylän Kävelykatu 37:n koko osakekannan. Kohde on liike- ja toimistokiinteistö, joka sijaitsee Jyväskylän ydinkeskustassa Kävelykadun varrella ja jossa on 6.121 m2 vuokrattavaa pinta-alaa.

Hankinta on lähipiiritransaktio, koska myyvä taho on Investors Housen hallituksen puheenjohtajan Tapani Rautiaisen määräysvaltayhteisö. Hankittavasta kohteesta on Cushman & Wakefieldin toimesta laadittu kiinteistöarvio, jonka mukaan arvo on 12,3 M€.

IVH Kampus Ky on Investors House-konserniin kuuluvan rahastoyhtiö Dividend Housen hallinnoima, ammattimaisille sijoittajille suunnattu vaihtoehtorahasto. Kiinteistörahasto perustettiin joulukuussa 2018. Dividend House hallinnoi sekä kiinteistö- että osakerahastoja.

Investors House Oyj on rahaston ankkurisijoittaja ja IVH Kampus Ky on osa Investors House –konsernia.

Toimitusjohtaja Petri Roininen:
’’Kiinteän omaisuuden arvopaperistuminen jatkuu Suomessa. Investors House haluaa olla mukana tässä trendissä. Tarjoamme kiinteistösijoittajille kaikkia kiinteistösijoittamisen vaihtoehtoja sijoitusasunnoista kanssasijoittamisen ja kiinteistörahastojen kautta pörssilistattuun kiinteistöosakkeeseen.’’

Johtaja Päivi Kangas, IVH Kampus:
’’Hankinta toteuttaa IVH Kampuksen strategiaa sekä kohteen, sijainnin että tuottotason suhteen. Hankinnan myötä IVH Kampuksen sijoitusvolyymi nousee noin 42 M€:oon jakautuen noin puoliksi Lappeenrannan ja Jyväskylän kesken. Molemmilla paikkakunnilla palvelemme asiakkaita omalla organisaatiollamme ja konseptillamme.’’

Helsinki 29.3.2019

Investors House Oyj