VMP:stä henkilöstötutkimusten ja organisaatioiden kehittämisen johtava yritys -ostaa Corporate Spirit Oy:n

VMP OYJ YHTIÖTIEDOTE 1.4.2019 KLO 11.00

VMP Oyj ostaa henkilöstö-, johtamis- ja asiantuntijatyön tutkimuksiin ja kehittämiseen keskittyvän Corporate Spirit Oy:n yhtiön perustajalta Jukka Pohjolalta. Yritysjärjestelyllä VMP vahvistaa rekrytoinnin ja organisaation kehittämisen palvelukokonaisuuttaan ja laajentaa palveluvalikoimaansa.

Corporate Spirit on perustettu vuonna 1986 ja yhtiön liikevaihto oli maaliskuussa 2019 päättyneellä tilikaudella arviolta 3,1 miljoonaa euroa ja oikaistu käyttökate noin 450 tuhatta euroa. Yhtiöllä on toimistot Espoossa ja Turussa ja reilut 30 työntekijää.

”Haluamme vahvistaa palveluitamme henkilöstön, asiakaskokemuksen ja organisaatiokulttuurin kehittämisessä. Uskomme, että nämä ovat keskeisiä menestyksen kulmakiviä asiakkaillemme. Kehittämisen tulee kuitenkin pohjautua tietoon ja sen analysointiin, ei arvauksiin. Corporate Spiritin kehittämät modernit työkalut ja teknologiat mahdollistavat tiedon ketterän ja reaaliaikaisen keräämisen sekä analysoinnin. Taustalla on erittäin vankka tutkimusosaaminen sekä kattava vertailuaineisto tuhansista organisaatioista yli 30 vuoden ajalta Suomessa ja kansainvälisesti”, kertoo VMP Oyj:n toimitusjohtaja Juha Pesola.

”Corporate Spirit on viime vuosina uudistunut yhä enemmän organisaatioiden ja ihmisten kehittäjäyritykseksi. Toimintamme kivijalkoina ja kilpailuetuna ovat tutkimukset työkaluina, kehitysosaaminen sekä teknologiaedelläkävijyys ja -kehitys. Osana VMP:tä voimme jatkaa tällä kehityksen tiellä ja tarjota asiakkaillemme aiempaa monipuolisemmat hr-palvelut.”, toteaa Corporate Spiritin toimitusjohtaja Laura Santasalo.

VMP rahoittaa yrityskaupan kassavaroillaan. Kiinteä velaton kauppahinta on 2,5 miljoonaa euroa ja mahdollinen lisäkauppahinta on korkeintaan 0,5 miljoonaa euroa. Lisäkauppahinta riippuu vuoden 2019 kannattavuudesta. Kaupalla ei ole vaikutusta VMP:n vuoden 2019 ohjeistukseen.

Lisätietoja:

Juha Pesola, VMP Oyj, toimitusjohtaja
juha.pesola@vmp.fi
puh. +358 (0)40 307 5105

Hyväksytty neuvonantaja:
Danske Bank A/S, Suomen sivuliike, puh. +358 (0)10 546 7934

VMP on suomalainen henkilöstöpalveluyritys, joka tarjoaa kokonaisvaltaisen valikoiman henkilöstövuokrauksen, rekrytoinnin ja organisaation kehittämisen sekä itsensätyöllistämisen palveluita. VMP:n tehtävänä on auttaa yrityksiä ja ihmisiä menestymään muuttuvassa työelämässä. VMP palvelee asiakkaitaan Suomen lisäksi Ruotsissa ja sillä on rekrytointipiste Romaniassa. VMP-konserniin kuuluvat VMP Varamiespalvelu-, Voima-, Enjoy-, Extraajat -, Personnel- ja Eezy-brändit.