Cortus Energy aktieägardag i Höganäs fulltecknad

Cortus meddelade under tisdagen den 2 april 2019 att en aktieägardag kommer att äga rum i Höganäs den 23 maj. Vi har nu nått det maximala antalet anmälningar på 100 personer.

Vi är glada att se att det finns ett stort intresse bland våra aktieägare att besöka vår anläggning. Behovet av ytterligare en aktieägardag kommer därför att utvärderas.

Med vänliga hälsningar,

Håkan Sigfridsson

Om Cortus Energy

Cortus Energy (Publ) utvecklar och marknadsför den unika WoodRoll®-tekniken vilken förgasar biomassa på ett nytt innovativt sätt som resulterar i en rad unika fördelar gentemot all annan befintlig förgasningsteknik. Med den patenterade WoodRoll®-tekniken kan Cortus Energy erbjuda gröna energilösningar för kraft-, industri- och transporttillämpningar. WoodRoll® har stor bränsleflexibilitet, vilket innebär att processen kan utnyttja lågvärdiga förnybara bränslen utan att kompromissa med processprestanda. Cortus Energys aktier är upptagna till handel på Nasdaq First North.

Mangold Fondkommission AB, telefon 08-503 015 50, är bolagets Certified Adviser; ca@mangold.se