Rovio Entertainment Oyj: Osakkeiden merkintä optio-oikeuksilla 2015A ja 2015AII

Rovio Entertainment Oyj                                    Pörssitiedote                             8.4.2019 klo 09:30

Osakkeiden merkintä optio-oikeuksilla 2015A ja 2015AII

Rovio Entertainment Oyj:n vuoden 2015 optio-ohjelman optio-oikeuksilla on 11.1.2019 - 21.3.2019 välisenä aikana merkitty yhteensä 212 900 Rovion uutta osaketta. Optio-oikeuksilla 2015A on merkitty 189 600 yhtiön uutta osaketta merkintähintaan 2,85 euroa ja optio-oikeuksilla 2015AII on merkitty 23 300 yhtiön uutta osaketta merkintähintaan 3,00 euroa. Optio-oikeuksilla tehtyjen merkintöjen merkintähinta, yhteensä 610 260,00 euroa, kirjataan kokonaisuudessaan sijoitetun vapaan oman pääoman rahastoon.

Merkintöjen pohjalta Rovio Entertainment Oyj:n osakkeiden lukumäärä nousee 79 677 642 osakkeeseen.

Optio-oikeuksien perusteella merkityt osakkeet on rekisteröity kaupparekisteriin 8.4.2019. Uudet osakkeet tuottavat omistajilleen osakkeenomistajan oikeudet rekisteröintipäivästä lähtien.

Osakkeet ovat kaupankäynnin kohteena Nasdaq Helsinki Oy:ssä yhdessä vanhojen osakkeiden kanssa 9.4.2019 alkaen.

ROVIO ENTERTAINMENT OYJ

Mikko Setälä
Johtaja, sijoittajasuhteet

Lisätietoja:
Lakiasiainjohtaja Minna Raitanen, puh. 0207 888 300 (vaihde)

Jakelu:
www.rovio.com

Rovio lyhyesti:

Rovio Entertainment Oyj on maailmanlaajuinen, peleihin keskittyvä viihdeyhtiö, joka luo, kehittää ja julkaisee mobiilipelejä, joita on ladattu jo yli 4 miljardia kertaa. Rovio tunnetaan parhaiten Angry Birds -brändistään, joka sai alkunsa mobiilipelistä vuonna 2009 ja on sittemmin lisensointinsa kautta laajentunut peleistä erilaisiin viihde- ja kuluttajatuotekategorioihin. Tänään yhtiö tarjoaa useita mobiilipelejä, animaatioita ja on tuottanut Angry Birds -elokuvan, joka oli ensi-iltaviikonloppunaan lipputulojen kärjessä 50 maassa, ja jonka jatko-osa on tuotantovaiheessa. Rovion pääkonttori on Espoossa ja yhtiö on listattu NASDAQ Helsingin päälistalla tunnuksella ROVIO. (www.rovio.com)