Correction: (Udbytter 2018 inkluderet) Forløb af ordinær generalforsamling i Investeringsforeningen Nordea Invest

Investeringsforeningen Nordea Invest har i dag afholdt ordinær generalforsamling i henhold til tidligere offentlig­gjort dagsorden.

På generalforsamlingen blev bestyrelsens beretning for det forløbne år taget til efterretning og årsrapporten for 2018, herunder udbytter, godkendt.

Bestyrelsesmedlemmernes honorar for 2019 blev godkendt.

På generalforsamlingen blev der fremsat følgende forslag til vedtægtsændringer:

Forslag fremsat af bestyrelsen:

• Vedtægtsændring – Ændring af henvisning og ordlyd vedrørende andelsklasser.
  • Afdelingerne Korte obligationer Lagerbeskattet, Korte obligationer, Mellemlange obligationer, Lange obligationer, Fonde, Virksomheds-obligationer, Verdens Obligations-markeder, Aktier, Aktier II, Globale UdbytteAktier, Global Stars, Stabile Aktier, Europa, Japan, USA, Fjernøsten, Østeuropa, Nordic Stars, Emerging Markets, Europa Small Cap, Nordic Small Cap, Danmark, Kina, Indien, Global Small Cap, Klima og Miljø, Danske aktier fokus, Globale obligationer, HøjrenteLande, European High Yield Bonds, Stabil Balanceret, Stabile Aktier Akkumulerende, Basis 1, Basis 2, Basis 3, Basis 4, Globale Aktier Indeks, Emerging Stars, North America Enhanced, Global Enhanced, Europe Enhanced, Japan Enhanced, Emerging Markets Enhanced og Global Small Cap Enhanced – Tilføjelse af KL til afdelingernes navn – Mulighed for oprettelse af andelsklasser.
  • Afdelingerne Korte obligationer Lagerbeskattet, Virksomhedsobligationer, Verdens Obligationsmarkeder, Aktier, Aktier II, Globale UdbytteAktier, Global Stars, Stabile Aktier, Europa, Japan, USA, Fjernøsten, Østeuropa, Nordic Stars, Emerging Markets, Europa Small Cap, Nordic Small Cap, Danmark, Kina, Indien, Global Small Cap, Klima og Miljø, Danske aktier fokus, Globale obligationer, HøjrenteLande, Virksomhedsobligationer Højrente KL, European High Yield Bonds, Stabil Balanceret, Stabile Aktier Akkumulerende, Basis 1, Basis 2, Basis 3, Basis 4, Globale Aktier Indeks, Emerging Stars, North America Enhanced, Global Enhanced, Europe Enhanced, Japan Enhanced, Emerging Markets Enhanced og Global Small Cap Enhanced – Fjernelse af mulighed for udlån af værdipapirer.
  • Vedtægtsændring – Indkaldelse til generalforsamling pr. e-mail.
  • Bemyndigelse til bestyrelsen til at foretage de ændringer, Finanstilsynet og Erhvervsstyrelsen måtte kræve til godkendelse og registrering af forslag fra investorerne eller bestyrelsen.

Alle ovennævnte forslag blev vedtaget.

Forslag fremsat af Johan Gaunitz:

• Vedtægtsændring – Indførelse af stemmebegrænsning.

Dette forslag blev ikke vedtaget.

På generalforsamlingen blev direktør Kim Balle genvalgt til bestyrelsen. Direktør Astrid Simonsen Joos og direktør Claus Juhl blev valgt som nye medlemmer af bestyrelsen.

På generalforsamlingen blev Deloitte Statsautoriseret Revisionspartnerselskab genvalgt som foreningens revisionsselskab.

Bestyrelsen konstituerede sig efterfølgende med advokat Marianne Philip som formand og med direktør Per Skovsted som næstformand.

Eventuelle spørgsmål kan rettes til Nordea Fund Management, filial af Nordea Funds Oy, Finland, på telefon +45 55 47 25 46.

Nordea Invest

Eric Christian Pedersen