Consolis vahvistaa asemaansa Pohjois-Euroopassa ja Latviassa ostamalla enemmistöosuuden TMB-konsernista.

consolis_pantone

LEHDISTÖTIEDOTE

Pariisi, 16. huhtikuuta 2019

Euroopan johtaviin betonielementtien valmistajiin kuuluva Consolis-konserni on tänään julkistanut sopimuksen, joka koskee Suomessa ja Baltiassa vahvassa asemassa olevan betonielementtivalmistaja TMB-konsernin Suomen ja Latvian toimintojen ostoa.

Yrityskaupan avulla Consolis vahvistaa läsnäoloaan Pohjois-Euroopassa ja Latviassa. TMB-konsernilla on yli 50 vuoden kokemus alalla sekä asuin- että toimitilarakentamisessa. Yhtiö toimii Suomessa Betonimestarit Oy -nimellä ja Latviassa nimellä TMB Elements SIA. Näiden Consolis-konsernin ostamien yhtiöiden myynti oli yli 100 miljoonaa euroa vuonna 2018.

Kauppa on osa Consolis-konsernin kasvu- ja kehitysstrategiaa keskeisenä eurooppalaisena rakennusalan yhtiönä. Se on jatkoa Consolis-konsernin marraskuussa 2018 suorittamalle johtavan espanjalaisen betonielementtienvalmistaja Tecnycontan ostolle.

Nicolas Yatzimirsky, Consolis-konsernin pääjohtaja, toteaa:
“Ostaessamme pääosan TMB-konsernista vahvistamme toimintaamme Pohjois-Euroopassa ja Baltian maissa, mikä on yksi merkittävimmistä markkina-alueistamme Euroopassa. TMB-konserni ja sen tytäryhtiöt Suomessa ja Latviassa ovat rakentaneet pitkäaikaisia asiakkuuksia ja yhtiöillä on arvokasta tietotaitoa. Yhtiöiden yhdistämisen myötä pystymme paremmin täyttämään asiakkaiden tarpeet laajalla ja innovatiivisella tuote-, palvelu- ja ratkaisuvalikoimalla tällä alueella.”

Jaan Luts, TMB-yhtiön toimitusjohtaja:
“Consolis-konsernin Suomen ja Latvian toimintojen hankinta on osoitus viime vuosien saavutuksistamme ja tiimiemme osaamisesta. Consolis on johtava betoniratkaisujen tuottaja ja yhtiöllä on vahvat perusteet kasvaa edelleen. TMB jatkaa toimintaansa Virossa itsenäisenä toimijana.”

Tietoja Consolis-yhtiöstä:
Consolis on yksi Euroopan johtavista betonitekniikkaan perustuvien ratkaisujen tuottajista rakennusteollisuuden, rataliikenteen sekä infra- ja kaupunkirakentamisen tarpeisiin. Yhtiö työllistää yli 11 000 työntekijää 21 maassa kautta maailman ja sen liikevaihto oli 1,5 miljardia euroa vuonna 2018. Yhtiö on yksi keskeisistä globaalin talouskehityksen kumppaneista.
www.consolis.com

Lisätietoja: