Taconic Biosciences Melancarkan TruBIOME™ untuk Mencipta Model Haiwan dengan Profil Mikrobiom Tersuai


RENSSELAER, N.Y., April 16, 2019 (GLOBE NEWSWIRE) -- Taconic Biosciences, peneraju global dalam menyediakan penyelesaian model rodensia yang direka bentuk secara genetik, mengumumkan pelancaran TruBIOMETM, penyelesaian jenis pertama yang mendayakan generasi dan penyelenggaraan tikus dengan profil mikrobiom tersuai.

TruBIOMETM dibangunkan untuk memenuhi keperluan komuniti penyelidikan dalam penyelesaian mikrobiom yang menjanjikan kebolehramalan, kebolehulangan dan pemahaman biologi sistem yang dipertingkatkan dalam penggunaan model tikus.  Ia adalah platform yang pertama dan satu-satunya yang membenarkan para penyelidik membangunkan model dengan profil mikrobiota tersuai dan seterusnya menghasilkan kajian kohort dengan mikrobiom yang serupa melalui pengawanan semula jadi, semuanya berlaku sambil dipantau dengan kawalan kualiti yang meluas.

Penyelesaian TruBIOMETM juga termasuk Taconic Microbiota Repository™, koleksi profil mikrobiom yang tertakrif.  Koleksi ini termasuk mikrobiom perut Tikus Liar yang dilesenkan daripada Institut Kebangsaan untuk Diabetes dan Penyakit Pencernaan dan Buah Pinggang (NIDDK) dan Altered Schaedler Flora (ASF).  Menakrifkan mikrobiom memberikan pelanggan asas perbandingan untuk memahami mikrobiom model kajian mereka dengan lebih baik.

Kadar atrisi terapeutik yang berpotensi dalam proses menjadi dadah yang diluluskan, dengan lebih daripada 90% molekul ditemui menggunakan teknik tradisional gagal dalam percubaan klinikal manusia, berdasarkan artikel terkini dalam Forbes. Saintis sentiasa mencari jalan untuk meningkatkan kadar ini melalui pemahaman dan kawalan faktor.  Mikrobiom telah dikenal pasti sebagai penyumbang untuk faktor eksperimen.  Para penyelidik menjalankan kajian mikrobiom dan mereka yang mencari penemuan dadah umum perlu memahami impak mikrobiom dengan lebih baik.  Memahami mikrobiom bukan sahaja akan memberi pemahaman tentang faktor pembauran yang berpotensi, tetapi juga dapat membawa kepada pengenalpastian sasaran dadah yang baru.

“Pengalaman selama berdekad menerajui industri dalam pengeluaran tikus bebas kuman komersial, pemerolehan bebas kuman dan perkhidmatan penternakan gnotobiotik memberi Taconic asas yang kuat untuk mendayakan pelanggan mengakses penyelesaian yang mereka perlukan bagi menyelesaikan cabaran kajian mikrobiom,” ujar Nancy Sandy, ketua pegawai eksekutif di Taconic.  “Pelancaran TruBIOMETM sangat menarik kerana ia memberi keupayaan kepada penyelidik untuk mengetahui cara kepelbagaian mikrobiom memberi impak kepada eksperimen model haiwan mereka.”

TruBIOMETM melengkapkan platform sedia ada Taconic, yang termasuk tikus bebas kuman, pemerolehan bebas kuman dan persatuan mikrobiota tersuai.

Untuk mengetahui dengan lebih lanjut tentang portfolio penyelesaian mikrobiom Taconic, sila hubungi 1-888-TACONIC (888-822-6642) di AS, +45 70 23 04 05 di Eropah, atau e-mel info@taconic.com.

Perihal Taconic Biosciences, Inc.
Taconic Biosciences ialah peneraju global dalam model dan perkhidmatan roden kejuruteraan genetik berlesen sepenuhnya. Diasaskan pada tahun 1952, Taconic menyediakan penyelesaian haiwan terbaik supaya pelanggan boleh memperoleh, menjana secara tersuai, membiak, memprakondisi, menguji dan mengedar model kajian bernilai di seluruh dunia. Pakar dalam model mencit dan tikus, model mencit kajian kepersisan, serta rekaan model dan perkhidmatan pembiakan bersepadu, Taconic mengendalikan tiga makmal perkhidmatan dan tiga kemudahan pembiakan di A.S. dan Eropah, mengekalkan hubungan pengedar di Asia dan memiliki keupayaan penghantaran global untuk membekalkan model haiwan kepada hampir seluruh dunia.

Hubungan Media:
Kelly Owen Grover
Pengarah Komunikasi Pemasaran
(518) 697-3824
kelly.grover@taconic.com