HONKARAKENNE INVESTOI KARSTULAN TEHTAAN KEHITTÄMISEEN

HONKARAKENNE OYJ   Sisäpiiritieto     20.5.2019 KELLO 9:00

HONKARAKENNE INVESTOI KARSTULAN TEHTAAN KEHITTÄMISEEN

Honkarakenne investoi Karstulan tehtaan kehittämiseen 5,2 miljoonaa euroa tuotantolinjastonsa uudistamiseen. Investointi on osa yhtiön uutta strategiaa ja jatkoa jo aikaisemmin päätetyille ja aloitetuille tuotannon kehittämishankkeille. Kokonaisuudessaan yhtiö käyttää Karstulan tehtaan uudistamiseen yhteensä 7,3 miljoonaa euroa vuosina 2018 - 2020.

Toteutettavat investoinnit tehostavat tehtaan tuotantoprosesseja ja lisäävät yhtiön kapasiteettia erityisesti kaupunki- ja projektirakentamissa. Uusitun linjaston arvioidaan olevan tehokkaassa tuotantokäytössä kesällä 2020. Toteutettavalla linjaston uudistamisella haetaan huomattavia säästöjä tuotantoprosessiin. Osa haettavista säästöistä muodostuu tuotantoprosessin tehostumisesta, raaka-aineiden tehokkaammasta hyödyntämisestä ja osa pienentyvästä työvoiman tarpeesta. Hankkeen henkilöstövaikutukset tarkentuvat siinä vaiheessa, kun uusi linjasto otetaan käyttöön.

Honkarakenteen toimitusjohtaja Marko Saarelainen kommentoi tuotantolinjaston uudistusta ja nyt toteutettavaa investointia seuraavasti: ”Olemme määrätietoisesti kehittäneet tuotantoprosesseja koko historiamme ajan ja nyt toteutettavat investoinnit ovat tälle jatkoa. Uudistetun tuotantolinjaston avulla pystymme tuottamaan entistä parempia massiivipuurakennuksia omalla tehtaallamme Karstulassa. Talomme tehdään jatkossakin Suomessa ja tuotannon jatkuvan kehittämisen avulla pystymme tarjoamaan asiakkaillemme jatkossakin modernilla tekniikalla toteutettuja, turvallisia asumisratkaisuja.”

HONKARAKENNE OYJ

Marko Saarelainen

Lisätietoja:

Toimitusjohtaja Marko Saarelainen, puh 040 542 0254, marko.saarelainen@honka.com tai

tuotantojohtaja Jari Fröberg, puh 040 632 7495, jari.froberg@honka.com

NASDAQ OMX Helsinki Oy
Finanssivalvonta
www.honka.com

Honkarakenne Oyj valmistaa Honka®-tuotemerkillään laadukkaita, terveellisiä ja ekologisia omakotitaloja, vapaa-ajan asuntoja ja julkisia rakennuksia suomalaisesta massiivipuusta. Yhtiö on toimittanut 85 000 rakennusta yli 50 maahan. Talopaketit valmistetaan Suomessa, yhtiön oma tehdas sijaitsee Karstulassa. Vuonna 2018 Honkarakenne-konsernin liikevaihto oli 48,9 miljoonaa euroa, josta viennin osuus oli 37 %. www.honka.com