RoodMicrotec Algemene Vergadering van Aandeelhouders succesvol verlopen

Deventer, 24 mei 2019 - RoodMicrotec N.V., de toonaangevende onafhankelijke onderneming op het gebied van halfgeleiders en  ondersteunende diensten, heeft op 23 mei 2018 haar Algemene Vergadering van Aandeelhouders gehouden. De 13 aanwezige aandeelhouders konden terugkijken op een succesvol boekjaar 2018, waarin de omzet sterk toenam. Het management team gaf een presentatie over de activiteiten en uitdagingen in 2018 en de geplande activiteiten en doelen in 2019.

De heer Reinhard Pusch, COO, zal op 31 mei 2019 met pensioen gaan na meer dan 40 jaar actief werkleven. Als adviseur zal hij RoodMicrotec ook in de toekomst blijven ondersteunen. De heer Arvid Ladega, CFO, is benoemd tot managing director en lid van de Raad van Bestuur. Martin Sallenhag, CEO RoodMicrotec bedankte Reinhard Pusch en verwelkomde Arvid Ladega: "Het was een groot genoegen en een grote eer om de afgelopen jaren met Reinhard samen te werken en zijn bijdrage aan het succes van de onderneming is opmerkelijk. Ik wens hem het allerbeste voor zijn pensioen en kijk ernaar uit om ook in de toekomst advies in verschillende zaken van hem te krijgen. Ik ben blij te kunnen aankondigen dat Arvid de volgende stap zal zetten en zich bij mij zal aansluiten als algemeen directeur in de raad van bestuur. De veranderingen en verbeteringen die hij de afgelopen jaren heeft doorgevoerd zijn zeer waardevol geweest voor het bedrijf en ik kijk uit naar de komende jaren om met hem samen te werken."

RoodMicrotec is verhuisd naar Zutphenseweg 29 D1, 7418 AH Deventer, Nederland.

De presentatie van de Algemene Vergadering van Aandeelhouders en het uittreksel van de notulen zijn nu beschikbaar op de website van de onderneming:

Over RoodMicrotec

RoodMicrotec is een toonaangevend onafhankelijk leverancier van halfgeleiders en ondersteunende diensten. Met meer dan 50 jaar ervaring in de micro- en optoelelektronica is RoodMicrotec een gevestigde en hooggewaardeerde partner voor veel bedrijven over de hele wereld. De onderneming biedt full-turnkey ASIC-diensten aan voor complexe microchips die ingericht zijn op specifieke toepassingen voor individuele klanten. In samenwerking met sterke partners verzorgt RoodMicrotec het gehele ontwikkelings- en productieproces van de ASICs in het doelvolume, van kleine aantallen tot vele miljoenen stuks per jaar. Onze turnkey-oplossing omvat ontwerp, projectmanagement, wafer fab, wafer test, assemblage, final test, kwalificatie, logistiek en foutanalyse. Alle diensten voldoen aan de industriële en kwaliteitseisen van de high-reliability, ruimtevaart-, automobiel-, gezondheids- en industriële sectoren. RoodMicrotec heeft haar hoofdkantoor in Deventer, met operationele vestigingen in Nördlingen en Stuttgart in Duitsland.

Meer informatie is te vinden op https://www.roodmicrotec.com
Voor nadere informatie:

Martin Sallenhag - CEO, Arvid Ladega - CFO
Telefoon: +31 570 745623               E-mail: investor-relations@roodmicrotec.com    Web: www.roodmicrotec.com

Dit persbericht wordt gepubliceerd in het Engels, Nederlands en Duits. Mochten er verschillen zijn tussen deze versies, is de Engelse tekst doorslaggevend.

Dit bericht bevat informatie die geldt als voorwetenschap in de zin van Artikel 7(1) van de Richtlijn marktmisbruik van de EU. Algemeen directeur en CEO Martin Sallenhag is verantwoordelijk voor het verzorgen van de publicatie van dit document voor RoodMicrotec.

Bijlage

2019 05 24_Annual General Meeting 2019_NL