Arcoma AB: Arcoma förstärker organisationen med ny marknadschef

Pressrelease 27 maj 2019

Arcoma AB (publ) har utsett Frida Hallmén till marknadschef. Frida är utbildad inom marknadsföring, webbutveckling och copywriting och har erfarenhet från marknadsföring av hjälpmedels- och sjukvårdsprodukter. Hon är van vid att arbeta brett inom marknadsföring och uppskattar att driva marknadsföringsprojekt med syftet att stärka varumärken och bidra till ökad försäljning. Frida gör sin första arbetsdag den 3:e juni 2019.

”Jag ser mycket fram emot att arbeta på Arcoma och att driva kommunikation och marknadsföring framåt, samt att ha ett nära samarbete med kunder och partners”, säger Frida Hallmén.

”Att få knyta Frida till Arcoma för att växla upp vår marknadsföring och öka vår kommunikation med kunder kommer bidra till vår fortsatta tillväxt. Frida har framgångsrikt jobbat med marknadsföring och produktlanseringar, en erfarenhet och kompetens som förstärker vår organisation” säger Jesper Söderqvist, VD Arcoma.

Om Arcoma

Arcoma, med lång erfarenhet av branschen, är en ledande leverantör av integrerade digitala röntgensystem med hög kvalitet och avancerad teknik. Arcomas produkter erbjuder den senaste digitala bildtekniken kombinerat med tekniskt avancerade rörliga positioneringssystem, vilket tillsammans med ergonomisk skandinavisk design, erbjuder kunden kompletta, konfigurerbara och funktionella digitala röntgensystem. Bolagets produkter säljs via återförsäljare samt via OEM-kunder och det finns idag över 3 500 av Arcomas röntgensystem installerade i hela världen. Arcoma är listat på Nasdaq First North.

Certified Adviser är Erik Penser Bank (tel: 08-4638300, e-mail: certifiedadviser@penser.se)

För mer information om bolaget besök www.arcoma.se

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Arcomas VD Jesper Söderqvist, Telefon: +46 470 70 69 81, E-mail: jesper.soderqvist at arcoma.se

Informationen lämnades, genom VD:s försorg, för offentliggörande den 27 maj 2019 kl. 08.50

Arcoma Ny marknadschef