Aktia uppdaterar sin informationsgivningspolicy

Börsmeddelande
29.5.2019 kl. 10.30

Aktia uppdaterar sin informationsgivningspolicy

Aktia har uppdaterat sin informationsgivningspolicy, som beskriver centrala principer och verksamhetssätt enligt vilka Aktia sköter kommunikationen med kapitalmarknadsrepresentanter. Aktias uppdaterade informationsgivningspolicy träder i kraft från och med 1.6.2019.

Den viktigaste förändringen är relaterad till den tysta perioden, som har förlängts från tidigare 14 dagar till 21 dagar.

Den uppdaterade informationsgivningspolicyn finns som bilaga till detta meddelande. Aktias informationsgivningspolicy är även tillgänglig på adressen www.aktia.com/sv/media/tiedonantopolitiikka.

AKTIA BANK ABP

Mera information:
Lotta Borgström, chef för investerarrelationer, tfn 010 247 6838, ir (at) aktia.fi
Henna Tuominen, kommunikationsdirektör, tfn 010 247 6456

Distribution:
Centrala massmedier
www.aktia.com

Aktia erbjuder ett brett urval lösningar inom bank, kapitalförvaltning och personförsäkringar. Aktias verksamhet koncentreras till det finländska kustområdet och tillväxtcentra i inlandet. Aktias ca 370 000 kunder betjänas via kontor, webben, mobila gränssnitt och per telefon. Aktias aktie noteras på Nasdaq Helsinki Oy. Mera information om Aktia finns på www.aktia.com

Informationsgivningspolicy_Aktia