Siili Solutions Oyj Pörssitiedote 13.6.2019 kello 16:45

Siili Solutions Oyj selvittää mahdollisuutta yhtiöittää autoteollisuutta palveleva liiketoiminta. Tämä suunnitelma on jatkumoa kesäkuussa 2018 julkaistusta uuden strategian mukaisesta organisoitumisesta, jonka myötä Siilin kansainvälistä autoteollisuutta palvelevasta liiketoiminnasta muodostettiin itsenäinen liiketoiminta-alue. Autoliiketoiminnan kasvattaminen on myös yksi Siilin neljästä strategisesta kehittämishankkeesta.

Siilin ulkomailta tuleva liikevaihto, josta suurin osa autoteollisuuden asiakkailta, oli 9,3 miljoonaa euroa vuonna 2018. Kasvua edellisestä vuodesta syntyi 40% ja yksi Siilin keskipitkän aikavälin taloudellisista tavoitteista onkin kaksinkertainen kasvuvauhti kansainvälisessä liiketoiminnassa kotimaan liiketoiminnan kasvuun verrattuna. Siilillä on globaalia autoteollisuutta palvelevia toimistoja Oulussa, Saksassa, Yhdysvalloissa ja Puolassa.

”Autoliiketoimintamme palvelut ja asiakaskunta ovat selkeästi rajattuja ja erillään Siilin muusta liiketoiminnasta, mikä puoltaa sen kehittämistä itsenäiseksi. Yhtiöittäminen mahdollistaisi lisäksi monipuolisemmat rahoitusvaihtoehdot autoliiketoiminnan kasvustrategian tukena,” sanoo Siilin toimitusjohtaja Timo Luhtaniemi.

Lisätietoja:
Toimitusjohtaja Timo Luhtaniemi
puhelin: 0400 447 464, sähköposti: timo.luhtaniemi(at)siili.com

Talousjohtaja Aleksi Kankainen
Puhelin: 040 534 2709, sähköposti: aleksi.kankainen(at)siili.com

Jakelu:
www.siili.com/fi

Siili Solutions lyhyesti:
Siili Solutions Oyj on uuden ajan ohjelmistointegraattori ja digitaalisten palveluiden kumppani, joka tuottaa koko tietojärjestelmän kattavia teknologiariippumattomia IT-asiantuntijapalveluita Suomen ja maailman johtaville yrityksille. Siilillä on toimistot Suomessa, Saksassa, Puolassa ja USA:ssa. Siili Solutions Oyj:n osakkeet noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:n pörssilistalla. Siili on kasvanut nopeasti ja kannattavasti perustamisestaan vuodesta 2005 lähtien. www.siili.com/fi