Kotipizza Group Oyj: Välimiesoikeus on vahvistanut Orkla ASA:n lunastusoikeuden Kotipizza Group Oyj:n osakkeisiin, Kotipizza on hakenut osakkeidensa poistamista Nasdaq Helsingin pörssilistalta ja kaupankäynti yhtiön osakkeilla on keskeytett

Kotipizza Group Oyj
14.6.2019 klo 16:00 (EEST)

Välimiesoikeus on vahvistanut Orkla ASA:n lunastusoikeuden Kotipizza Group Oyj:n osakkeisiin, Kotipizza on hakenut osakkeidensa poistamista Nasdaq Helsingin pörssilistalta ja kaupankäynti yhtiön osakkeilla on keskeytetty

Keskuskauppakamarin lunastuslautakunnan nimittämä välimiesoikeus on tänään vahvistanut, että Orkla ASA:lla (”Orkla”) on oikeus lunastaa Kotipizza Group Oyj:n (”Kotipizza”) vähemmistöosakkeet ja että Orklalla on oikeus saada vähemmistöosakkeet omistukseensa asettamalla välimiesoikeuden hyväksymä vakuus lunastushinnan ja sille kertyvän koron maksamisesta.

Kotipizza on 7.6.2019 jättänyt Nasdaq Helsinki Oy:lle Kotipizzan osakkeiden pörssilistalta poistamista koskevan hakemuksen. Hakemuksessa pyydetään, että Kotipizzan osakkeiden noteeraus Nasdaq Helsinki Oy:n pörssilistalla päättyy mahdollisimman pian sen jälkeen, kun Orkla on saanut lunastusmenettelyssä omistusoikeuden kaikkiin Kotipizzan osakkeisiin.

Orklan lunastusoikeuden vahvistamisen seurauksena Nasdaq Helsinki Oy on keskeyttänyt kaupankäynnin Kotipizzan osakkeilla tänään kello 15:42. Vakuuden asettamisesta, omistusoikeuden siirtymisestä Orklalle ja sitä seuraavasta Kotipizzan osakkeiden pörssilistalta poistamisesta tiedotetaan aikanaan erillisellä pörssitiedotteella.

Lisätietoja:

Tommi Tervanen
Toimitusjohtaja, Kotipizza Group Oyj
tommi.tervanen@kotipizzagroup.com

Viktor Söderberg
Strategy, Development & New Growth Areas -yksikön talousjohtaja, Orkla ASA

TIETOA KOTIPIZZA GROUPISTA

Kotipizza on suomalainen, vuonna 1987 perustettu pizzaketju, jolla oli tilikauden 2018 lopussa 280 ravintolaa. Kotipizza-ketjun ravintoloiden myynti tilikaudella 2018 oli 122,1 miljoonaa euroa. Kotipizza-ketju ja sitä hallinnoiva Kotipizza Oyj ovat osa Kotipizza Groupia, johon kuuluvat lisäksi hankinta- ja logistiikkayritys Helsinki Foodstock Oy, meksikolaistyyppistä Chalupa-ravintolaketjua hallinnoiva Chalupa Oy, Social Burgerjoint -ravintolaketjua hallinnoiva The Social Burger Joint Oy sekä kansainvälisille markkinoille suunnattu No Pizza -ravintolakonsepti, jonka ensimmäinen ravintola avattiin kesäkuussa 2018.

Tilikaudella 2018 Helsinki Foodstockin liikevaihto oli 71,1 miljoonaa euroa, Chalupa-ketjun ravintoloiden myynti 2,3 miljoonaa euroa, Social Burgerjoint -ketjun ravintoloiden myynti 2,9 miljoonaa euroa ja No Pizza -ravintolan myynti 0,4 miljoonaa euroa. Kotipizza Group -konsernin liikevaihto samalla ajanjaksolla oli 91,5 miljoonaa euroa ja vertailukelpoinen EBITDA 9,39 miljoonaa euroa.

Liite

Stock Exchange Release re Redemption Right FI