ABT med ny distribusjonspartner for ingrediens til hudpleie

Aqua Bio Technology ASA (ABT) har inngått en intensjonsavtale med den italienske distributøren av ingredienser til kosmetiske produkter Active Box. Målet er å etablere et partnerskap hvor Active Box markedsfører ABTs nye ingrediens for hudpleieprodukter, Spirulysat®, til kosmetikkprodusenter i åtte europeiske land.

Spirulysat® er en aktiv ingrediens basert på grønnalgen spirulina. Den inneholder antioksidanter og vitaminer og har dokumenterte, positive effekter på huden. Ingrediensen er utviklet og klinisk testet i et samarbeid mellom franske AlgoSource og ABT, og den ble lansert i fjor. Det planlagte samarbeidet med Active Box er ABTs første steg i kommersialiseringen av Spirulysat®.

Med hovedkontor i Italias mote- og skjønnhetshovedstad Milano, har Active Box et omfattende nettverk blant europeiske kosmetikkprodusenter og selskapet har et sterkt omdømme i industrien. Active Box vil markedsføre Spirulysat® til merkevareeiere i Italia, Sveits, Tsjekkia, Hviterussland og Ukraina, samt de tre baltiske landene Litauen, Latvia og Estland.

ABT arbeider nå aktivt med å etablere partnerskap for distribusjon også i andre territorier og forventer at Spirulysat® vil begynne å skape inntekter i annet halvår 2019.

For nærmere informasjon, kontakt Espen Kvale, fungerende adm. direktør, telefon 9162 8092.

Aqua Bio Technology ASA (ABT) utvikler og kommersialiserer bærekraftig bioteknologi for bruk i hudpleieprodukter. ABTs kosmetikkingredienser er svært effektive og de representerer et naturlig alternativ til tradisjonelle ingredienser for kosmetikkindustrien. ABT markedsfører og selger dessuten naturlige hudpleieprodukter utviklet av partnere til konsumenter og profesjonelle brukere. Aqua Bio Technology er notert på Oslo Axess.