F-Secure Oyj – osakepohjainen kannustinohjelma ansaintakaudelle 2019 - 2021

F-Secure Oyj, pörssitiedote, 19.6.2019 klo 17.00

F-Secure Oyj – osakepohjainen kannustinohjelma ansaintakaudelle 2019 - 2021

F-Secure Oyj:n hallitus on päättänyt aloittaa uuden osakepohjaisen kannustinohjelman ansaintakauden 2019 - 2021 aiemmin perustetun osakepohjaisen kannustinohjelman 2017 - 2019 mukaisesti. Ohjelma on kohdistettu F-Securen johdolle ja erikseen valituille avainhenkilöille. Ohjelman tavoitteena on yhdenmukaistaa osakkeenomistajien ja ohjelman osanottajien intressit yhtiön arvon nostamiseksi sekä sitouttaa osallistujat F-Secureen ja tarjota heille kilpailukykyinen palkitsemisohjelma.

Uusi ansaintakausi 2019 – 2021 on kolmas ansaintakausi 2017 julkaistun suoriteperusteisen pitkän aikavälin osakepohjaisesta kannustinohjelmasta. Ohjelma tarjoaa valituille osallistujille mahdollisuuden ansaita F-Securen osakkeita palkkiona asetettujen suoriutumistavoitteiden saavuttamisesta ansaintakaudella. Viimeiseen ansaintakauteen (2019 – 2021) sovellettavat ansaintakriteerit ovat yhtiön liikevaihdon ja yhtiön osakkeen kokonaistuoton (TSR) kehitys  ennalta määritettyjen teknologia-alan osakeindeksien TSR:n kehitykseen verrattuna.

Kannustinohjelman tavoitepalkkioista ja osallistujista on päätetty tapauskohtaisesti.

Osakepalkkio-ohjelman ansaintakauden 2019 – 2021 perusteella maksettavien palkkioiden kokonaismäärä on enintään 3 350 000 F-Securen osaketta. Palkkioista 50% maksetaan yhtiön osakkeina ja 50% käteisenä.

Jos osallistujan työ- tai toimisuhde F-Secure-konserniin päättyy ennen ansaintajakson päättymistä, osallistuja menettää mahdollisuuden saada osakepalkkioita.

Lisätietoja:

Henri Kiili, sijoittajasuhdepäällikkö