Immunicum AB (publ) tidigarelägger publiceringen av delårsrapporten för april – juni 2019 samt genomför en företagspresentation

28 juni 2019

• Delårsrapporten april – juni 2019 publiceras tisdagen den 20 augusti 2019

• Bolaget genomför en företagspresentation samma dag och dessutom ytterligare informationsmöten under andra halvåret 2019

Immunicum AB (publ) har beslutat att tidigarelägga offentliggörandet av delårsrapporten för perioden april – juni 2019. Det nya datumet för offentliggörande är tisdagen den 20 augusti 2019. Det tidigare meddelade publiceringsdatumet var fredagen den 23 augusti 2019.

Datumet för publicering av delårsrapporten ändras för att Immunicum ska kunna genomföra en företagspresentation där bolagets VD, Carlos de Sousa, bolagets CFO, Michaela Gertz samt andra medlemmar av ledningsgruppen kommer att presentera delårsrapporten under en utökad företagspresentation, diskutera bolagets position inom immunonkologi, samt ge en uppdatering kring bolagets kliniska program och den övergripande strategin. Detta event kommer att genomföras innan top line-resultaten för fas II-studien MERECA offentliggörs. Det kliniska forskningsföretaget (CRO:n) som genomför studien förväntas överlämna resultaten från studien till Immunicum under den första veckan i september 2019 och kort därefter kommer Immunicum att offentliggöra top line-resultaten.

Detaljer kring företagspresentationen

Datum: tisdagen den 20 augusti, 2019
Tid: 13.00 – 15.00
Plats: Mäster Samuelsgatan 42, Stockholm; 10:e våningen

Presentationen kommer också att webbsändas via en länk på Immunicums hemsida och kommer att finnas tillgänglig i videoformat i efterhand. Länken till webbsändningen och videon kommer att publiceras på Immunicums hemsida: www.immunicum.se.

I tillägg till företagspresentationen i augusti kommer Immunicum att genomföra nedanstående informationsmöten under andra halvåret 2019. Ytterligare detaljer kommer att offentliggöras närmare respektive möte:

• En webbsändning genomförs under den första veckan i september i samband med att top line-resultaten från fas II-studien MERECA offentliggörs.
  • En kapitalmarknadsdag genomförs i november 2019 i Stockholm för att presentera delårsrapporten för juli – september 2019.

FÖR YTTERLIGARE INFORMATION KONTAKTA:

Carlos de Sousa, CEO, Immunicum
E-post: info@immunicum.com

Michaela Gertz, CFO, Immunicum
E-post: ir@immunicum.com

MEDIERELATIONER

Gretchen Schweitzer and Joanne Tudorica
Trophic Communications
E-post: ir@immunicum.com

USA OCH INTERNATIONELLA INVESTERARE

Thomas Renaud
Arrowhead Business and Investment Decisions, LLC