Global producent af bildele vælger danske Scape Technologies

Odense 21.08.2019

Global producent af bildele vælger danske Scape Technologies

Scape Technologies, der leverer standardiserede bin-picking løsninger, har modtaget en ordre fra det tyske selskab Metaldyne GmbH i Tyskland, som er en del af American Axle & Manufacturing (AAM), om levering af en SCAPE Bin-Picker.

Metaldyne GmbH automatiserer nu med en standardiseret og komplet SCAPE Bin-Picker løsning i foreløbig ét af deres produktionsanlæg i Tyskland.

Bilindustrien er i forvejen det største markedsområde for Scape Technologies, der nu har fået sin første ordre fra Metaldyne GmbH, ejet af AAM – en ledende TIER 1 leverandør af OEM-komponenter og systemer til bilindustrien.

”Denne ordre bekræfter vores styrkeposition i en særdeles krævende branche og baner forhåbentlig vejen for salg af flere SCAPE bin-picking systemer til den amerikanske koncern American Axle & Manufacturing (AAM). Det passer perfekt ind i vores strategi, hvor et vigtigt skridt netop er, at komme ind på det amerikanske marked,” siger CEO Søren Bøving-Andersen, Scape Technologies A/S.

Aftalen med Metaldyne GmbH er indgået i august måned 2019 og ændrer ikke ved Scapes allerede udmeldte forventninger til indeværende regnskabsår. Scape Technologies offentliggør resultat af første halvår 2019 den 28.august.

Om Scape Technologies

Scape Technologies er en fokuseret dansk robotteknologisk virksomhed, der har udviklet en unik bin-picking løsning – SCAPE Bin-Picker – som sælges til produktionsvirksomheder – primært i bilindustrien.

Selskabet udvikler og leverer en avanceret robotic random bin-picking løsning, der integrerer gribeenheder, sensorer, kameraer og egenudviklet software til hurtig, driftssikker og præcis
opsamling, kontrol og placering af delkomponenter og emner, der leveres ustruktureret i kasser – deraf begrebet bin-picking.

SCAPE-navnet er en forkortelse af ”Smart Classifier and Pose Estimation”, som anvendes i Selskabets avancerede bin-picking løsning.

Selskabets løsning er målrettet automatiseringsmarkedet inden for en række forskellige industrier og anvendelsesområder, hvor emner skal opsamles fra paller inden den næste proces, såsom samling af halvfabrikata, emnelevering til maskiner, kvalitetskontrol og pakning.

Den samlede løsning består af en egenudviklet softwarepakke ”SCAPE Bin-Picking Software Suite,” specialdesignede robotgribere og kamerasystemer, der kan anvendes på seks-aksede standard industrirobotter samt en række tilhørende services og konsulentydelser.

Selskabets kunder omfatter en lang række større og kendte internationale produktionsvirksomheder.

Selskabet drives af et stærkt team med erfaring fra nystartede teknologivirksomheder, forskningspositioner inden for produktionsteknologi samt internationale virksomheder og har fokus på at gøre SCAPE Bin-Pickeren enklere at sælge, konfigurere, installere og anvende for fuldt ud at kunne udnytte markedspotentialet og skalere salget ved hjælp af en bredere distributionskanal.

Scape Technologies er noteret på Nasdaq First North.

Kontakt:

For yderligere oplysninger, kontakt: Søren Bøving-Andersen, CEO, sb@scapetechnologies.com, +45 2128 1128