Udvidelse og forlængelse af aktietilbagekøbsprogrammet i SP Group A/S

Bestyrelsen i SP Group A/S (SP Group) har i dag besluttet at udvide og forlænge tilbagekøbet af egne aktier i overensstemmelse med bemyndigelsen givet på den ordinære generalforsamling den 27. april 2017.

Aktietilbagekøbsprogrammet blev offentliggjort i Selskabsmeddelelse nr. 14/2019 af den 27. marts 2019.

SP Group besidder 222.299 stk. egne aktier à nominelt DKK 2 svarende til 1.95 % af SP Groups aktiekapital pr. 22. august 2019.

Formålet med aktietilbagekøbsprogrammet er afdækning af eksisterende warrantprogrammer.

Aktietilbagekøbet løber i perioden fra og med den 11. april 2019 til og med den 31. december 2019, og forlænges nu til og med den 10. april 2020. Aktietilbagekøbsprogrammet er iværksat efter bestemmelserne i EU's forordning nr. 596/2014 af den 16. april 2014 om markedsmisbrug, den såkaldte ’markedsmisbrugsforordning’, som værner børsnoterede selskabers bestyrelse og direktion imod overtrædelse af insiderlovgivningen i forbindelse med aktietilbagekøb.

SP Group har indgået aftale med Jyske Bank A/S (Jyske Bank) om, at Jyske Bank fungerer som finansiel rådgiver og Lead Manager af tilbagekøbsprogrammet. Jyske Bank træffer sine handelsbeslutninger uafhængigt af og uden indflydelse fra SP Group.

Vedhæftet fil

Meddelelse nr. 45 - Udvidelse aktietilbagekøbsprogram - 22 08 19