Nykredit overtager 75% af aktierne i Sparinvest - Nykredit Realkredit A/S

Til Nasdaq Copenhagen

30. august 2019

Nykredit overtager 75% af aktierne i Sparinvest

Som meddelt i selskabsmeddelelse af 1. marts 2019 indgik Nykredit en betinget aftale med ejerkredsen bag Sparinvest Holdings SE om, at Nykredit overtager 75% af aktierne i Sparinvest. Alle betingelser er nu opfyldt, og transaktionen er derfor gennemført.

Sparinvest indtræder således fra i dag som datterselskab i Nykredit-koncernen.

Michael Rasmussen, koncernchef i Nykredit:
– Vi har de senere år styrket og udvidet samarbejdet med pengeinstitutterne i Totalkredit på en række områder. Nu tager vi endnu et skridt og går sammen om også at tilbyde investeringsprodukter. Ved at gå sammen får vi de bedste forudsætninger for fortsat at udvikle stærke produkter og gøre det til en endnu bedre oplevelse at være kunde i Sparinvest og Nykredit.

Der påbegyndes nu et arbejde med at lægge de to virksomheder sammen. Peter Kjærgaard, chef for Wealth Management i Nykredit:
- Sammenlægningen kommer til at tage tid, men perspektiverne er store: En markant øget distributionskraft, endnu stærkere kompetencer på formueområdet og en bredere og bedre produktportefølje, der stiller os stærkt i mødet med de nye krav og ønsker, de private og institutionelle kunder har til os som formueforvaltere – også på længere sigt.

For yderligere information om transaktionen henvises til selskabsmeddelelse fra 1. marts 2019.

For yderligere information:
Spørgsmål kan rettes til Jonas R. Haugegaard, Chef for Wealth Management Kommunikation, på tlf.: 44 55 14 96 eller 23 67 48 61.

Vedhæftet fil

Nykredit overtager 75% af aktierne i Sparinvest - Nykredit Realkredit - 30082019