Asiakastieto Group saattoi päätökseen Ruotsin puhelinmyyntiyksikkönsä ulkoistamisen

ASIAKASTIETO GROUP OYJ, PÖRSSITIEDOTE 2.9.2019 KLO 10.00

Asiakastieto Group Oyj ja Affärsfakta i Sverige AB ovat saattaneet päätöksen 14.5.2019 tiedotetun UC Affärsfakta AB:n puhelinmyyntitoimintojen ulkoistamisen. Asiakastieto Group on siirtänyt Ruotsin puhelinmyyntitoiminnot 1.9.2019 lähtien UC Affärsfakta AB:n johdon perustamalle yritykselle, Affärsfakta i Sverige AB:lle.

Ulkoistamisen myötä noin 100 työntekijää Ruotsin puhelinmyyntiyksiköstä on siirtynyt Affärsfakta i Sverige AB:n palvelukseen vanhoina työntekijöinä. Affärsfakta i Sverige AB toimii neljällä paikkakunnalla Ruotsissa. Krister Ahlberg, Ruotsin puhelinmyyntiyksikön entinen toimitusjohtaja, jatkaa Affärsfakta i Sverige AB:n toimitusjohtajana.

"Puhelinmyyntitoimintojen ulkoistamisella Asiakastieto kasvattaa tehokkuuttaan ja vapauttaa pääomaa ydinliiketoimintaansa. Affärsfakta i Sverige AB:stä tulee yksi Asiakastiedon tärkeimmistä yhteistyökumppaneista”, Asiakastieto Groupin toimitusjohtaja Jukka Ruuska toteaa.

ASIAKASTIETO GROUP OYJ

Lisätietoja:
Jukka Ruuska
Puh. +358 10 270 7111

Jakelu:
investors.asiakastieto.fi

Asiakastieto Group on yksi Pohjoismaiden johtavista digitaalisten yritys- ja kuluttajatietopalveluiden tarjoajista. Konsernin tuotteita ja palveluita käytetään ensisijaisesti riskienhallinnassa, taloushallinnossa, päätöksenteossa sekä myynnissä ja markkinoinnissa. Yhtiöbrändimme Suomen markkinoilla on Suomen Asiakastieto ja Ruotsissa UC. Vuoden 2018 pro forma -liikevaihtomme oli 134 miljoonaa euroa ja työntekijöitä oli noin 450. Konserni palvelee useita toimialoja, joista suurimpiin kuuluvat rahoitus- ja pankkitoiminta, tukku- ja vähittäiskauppa sekä asiantuntijapalveluyritykset. Asiakastieto Group on listattu Nasdaq Helsinkiin kaupankäyntitunnuksella ATG1V. Lisätietoa Asiakastieto Groupista saa verkkosivuilta www.asiakastieto.fi ja www.uc.se.