Taconic Biosciences Menyertai Misi Rodent Research Reference Kedua ke Stesen Angkasa Antarabangsa

Hasil Kajian Akan Memberikan Data Rujukan Penting untuk Memacu Kemajuan dalam Kesihatan Manusia


RENSSELAER, N.Y., Sept. 04, 2019 (GLOBE NEWSWIRE) -- Taconic Biosciences, peneraju global dalam menyediakan penyelesaian model haiwan yang tereka bentuk secara genetik, mengumumkan penyertaannya dalam misi Rodent Research Reference ke Stesen Angkasa Antarabangsa. 

Taconic mempunyai sejarah dengan NASA sejak tahun 1985. Sementara program NASA terdahulu merupakan kerjasama dengan organisasi akademik dan/atau komersial untuk mengkaji fungsi biologi khusus untuk memajukan penyelidikan mereka sendiri, misi RRR ini adalah agnostik. Projek ini mewakili kerjasama langsung antara Space Station (ISS) National Lab, National Aeronautics dan Space Administration (NASA), Bioserve Space Technologies dengan sokongan daripada Leidos Corporation dan Taconic. Model penyelidikan ini tidak terikat kepada kajian khusus, sebaliknya memberikan data rujukan kritikal kepada penyelidik menjangkaui program angkasa, mengembangkan impak mereka. ISS dan Taconic membuat permintaan untuk kertas cadangan (RFPs) pada Mac 2019 mencari saintis yang inginkan akses kepada spesimen dari misi ini.   

Pada 27 Julai, roket SpaceX Falcon melancarkan kapal angkasa Dragon yang membawa 40 mencit Taconic C57BL/6NTac ke ISS untuk misi Rodent Research Reference kedua (RRR-2). Misi Julai mengembangkan lagi misi sebelumnya (RRR-1); yang menilai kesan mikrograviti am terhadap kesihatan mencit pada dua umur diskret. RRR-1 menggunakan jenis mencit biak baka dalam secara genetik, BALB/cAnNTac. Kini, penyelidik boleh membandingkan hasil daripada dua jenis tersebut untuk mendapatkan pemahaman tentang jenis yang memberikan data boleh terjemah terbaik, meningkatkan keupayaan untuk meramal kejayaan klinikal untuk terapi masa hadapan. 

Kapal angkasa Dragon dan mencit telah kembali ke bumi pada 29 Ogos. Setelah mencit dipindahkan ke makmal dengan selamat, spesimen akan dikumpulkan dan diagihkan kepada penyelidik yang mengambil bahagian. 

“Misi Taconic adalah untuk memberi penyelidik penyelesaian haiwan terbaik untuk mempercepat kemajuan dalam kesihatan manusia. Kerjasama kami dengan ISS U.S. National Laboratory menyokong ini dengan memberikan akses meluas kepada data rujukan penting daripada persekitaran mikrograviti,” kongsi Dr. John Couse, naib presiden perkhidmatan saintifik di Taconic. “Saintis akan memperoleh pemahaman yang lebih baik tentang respons fisiologi, selular dan molekul terhadap pemboleh ubah ini, membantu untuk menyelesaikan masalah berterusan bagi mengenal pasti model penyakit betul bagi memacu penemuan ubat baru.”

Untuk mengetahui lebih lanjut tentang cara penyelesaian model haiwan Taconic boleh memajukan penyelidikan anda, sila hubungi 1-888-TACONIC (888-822-6642) di AS, +45 70 23 04 05 di Eropah, atau e-mel info@taconic.com.

Tentang Taconic Biosciences, Inc.
Taconic Biosciences ialah peneraju global berlesen penuh dalam model dan perkhidmatan mencit yang tereka bentuk secara genetik. Ditubuhkan pada tahun 1952, Taconic menyediakan penyelesaian haiwan terbaik agar pelanggan boleh memperoleh, menjana secara tersuai, membiak, prasediakan, menguji dan mengagihkan model kajian yang bernilai di seluruh dunia. Pakar dalam model mencit dan tikus yang tereka bentuk secara genetik, mikrobiom, model tikus yang imun terhadap onkologi, dan reka bentuk model bersepadu dan perkhidmatan pembiakan, Taconic mengendalikan tiga makmal perkhidmatan dan enam kemudahan pembiakan di A.S. dan Eropah, mengekalkan hubungan pengedar di Asia dan mempunyai keupayaan penghantaran global untuk menyediakan model haiwan hampir di mana-mana di dunia.

Orang Hubungan Media:
Kelly Owen Grover
Pengarah Komunikasi Pemasaran
(518) 697-3824
kelly.grover@taconic.com