ABT inngår distribusjonsavtale for Baltikum

Aqua Bio Technology ASA (ABT) har inngått en avtale med selskapet SIA Laiks-Mode i Riga, Latvia om distribusjon av hudpleieserien Moana Skincare i Latvia, Litauen og Estland.

Gjennom avtalen legger ABT territorier med nesten seks millioner mennesker til selskapets allerede tilgjengelige europeiske markeder for Moana Skincare. ABT har begynt distribusjonen av disse skjønnhetsproduktene i europeiske territorier med totalt nærmere 270 millioner innbyggere. Selskapet har etablert distribusjonskanaler i Russland, Tyskland, Østerrike, Sveits og Skandinavia. Utenfor Europa har selskapet sikret distribusjon i Kuwait, India og Hongkong.

ABT fikk de første kommersielle rettighetene til Moana-serien i 2017. Moana produseres i New Zealand og produktenes aktive ingredienser er basert på sjøgress fra det sydlige Stillehavet. Til å begynne med hadde ABT rettigheter for Europa, Midt-Østen og Afrika (EMEA). Rettighetene ble i 2019 utvidet til også å omfatte flere asiatiske land.

- Partnerskapet med SIA Laiks-Mode er en viktig milepæl i vårt arbeid for å utvikle ABT til en internasjonal leverandør av naturlige hudpleieprodukter. Vi ruller nå ut Moana Skincare i en rekke markeder, sier ABTs leder for globalt salg, Arvid Lindberg.

SIA Laiks-Mode har egne butikker i Riga og ekspanderer nå inn i nabolandene i Baltikum. Selskapet er også distributør av, high-end kosmetikkmerker i regionen, der selskapet betjener spasalonger og eksklusive parfymerier.

- Vi er svært imponert over egenskapene til Moana-produktene og ser frem til å kunne tilby dem eksklusivt i våre markeder, sier SIA Laik-Modes eier og adm. direktør Jelena Golubeva.

For nærmere informasjon, kontakt Arvid Lindberg, leder for globalt salg, telefon 9824 5410.

Aqua Bio Technology ASA (ABT) utvikler og kommersialiserer bærekraftig bioteknologi for bruk i hudpleieprodukter. ABTs kosmetikkingredienser er svært effektive og de representerer et naturlig alternativ til tradisjonelle ingredienser for kosmetikkindustrien. ABT markedsfører og selger dessuten naturlige hudpleieprodukter utviklet av partnere til konsumenter og profesjonelle brukere. Aqua Bio Technology er notert på Oslo Axess.