Bergman & Beving AB: Aktierelaterat incitamentsprogram

Aktierelaterat incitamentsprogram

Det av årsstämman 2019 beslutade aktierelaterade incitamentsprogrammet som omfattar cirka 20 ledningspersoner om maximalt 270 000 köpoptioner på återköpta aktier av serie B har fulltecknats.

Köpoptionerna kommer att överlåtas till ett pris av 5,98 SEK per köpoption vilket motsvarar marknadsvärde enligt en extern oberoende värdering utförd i enlighet med Black-Scholes-modellen. Lösenkursen för köpoptionerna uppgår till 107,50 SEK motsvarande 120 procent av den genomsnittliga aktiekursen under mätperioden 27 augusti - 9 september 2019. Varje köpoption berättigar till förvärv av en återköpt aktie av serie B under perioden från och med den 12 september 2022 till och med den 9 juni 2023.

Stockholm den 23 september 2019

Bergman & Beving AB (publ)

För ytterligare information kontakta:

Peter Schön, CFO, telefon 070-339 89 99

Denna information lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 23 september 2019 kl. 14:00 CET.

Bergman & Beving äger och förädlar bolag som utvecklar och marknadsför starka varumärken till professionella användare inom industri och bygg - främst i Norden, Baltikum och Polen. Bergman & Beving ska vara den plats där framgångsrika produktbolag kan ta nästa steg och bli ledande varumärken inom sina kategorier. Koncernen har i dag 17 varumärken, ca 1000 anställda och en omsättning på ca 3,9 miljarder kronor. Bergman & Beving är noterat på Nasdaq Stockholm. Läs mer på hemsidan: www.bergmanbeving.com.

20190923_Bergman_Beving_pressrelease_sve