ADMICOM OYJ NELJÄNNESVUOSITULOSTIEDOTE 1.1.-30.9.2019 – Johdonmukaista kasvua Admicomilta, liikevaihto +38 % ja EBITDA 47 % liikevaihdosta

Admicom Oyj neljännesvuositulostiedote 1.1.-30.9.2019
JOHDONMUKAISTA KASVUA ADMICOMILTA, LIIKEVAIHTO +38 % JA EBITDA 47 % LIIKEVAIHDOSTA

ADMICOM OYJ SISÄPIIRITIETO 4.10.2019 KLO 10:00

Tammi-syyskuun 2019 yhteenveto (vertailukausi 1.1.2018 - 30.9.2018):

• Katsauskauden liikevaihto oli 11,544 miljoonaa euroa (8,355), kasvua +38 %.
  • Nykyasiakkaiden tasauslaskutuksen nettomuutos auttoi kasvua +4 %-yksikköä, jolloin liikevaihdon vertailukelpoinen kasvu ilman muutosvaikutusta oli +34 %.
  • Käyttökate eli EBITDA oli 5,478 miljoonaa euroa (3,657) ja EBITDA-% 47 (44).
  • Liikevoitto oli 5,052 miljoonaa euroa (3,275) ja Liikevoitto-% 44 (39).
  • Katsauskauden tulos oli 4,040 miljoonaa euroa (2,436), kasvua +66 %. Vertailukauden tulosta rasittivat listautumisesta aiheutuneet kertaluontoiset kulut yhteensä 261 tuhatta euroa.
  • Kolmannen neljänneksen lopussa talotekniikka toi vuoden 2019 uusmyynnistä 35 %, rakentaminen 49 % ja teollisuus 16 %. Rakentamisen alueittaisella hiljenemisellä ei ole ollut vaikutusta myyntiin toistaiseksi.
  • Vuoden 2019 liikevaihdon kasvun ennustamme olevan 34-37 % välillä ja EBITDA:n ennustamme olevan 43-46 % välillä.
  • Pidämme vuoden 2020 liikevaihdon kasvutavoitteen ennallaan yli 30 % tasolla ja EBITDA-% koskevan tavoitteen ennallaan 35-45 % haarukassa.

Avainluvut

Admicom-konserni1-9/2019  1-9/2018   Muutos-%2018
Liikevaihto, 1 000 euroa11 5448 3553811 456
EBITDA, 1 000 euroa5 4783 657494 796
  % liikevaihdosta4744 42
Liikevoitto, 1 000 euroa5 0523 275544 291
  % liikevaihdosta4439 37
Katsauskauden tulos, 1 000 euroa4 0402 436663 252
Henkilöstön lukumäärä jakson lopussa133110 113
Osakekohtainen tulos, euroa0,840,53 0,71

Neljännesvuositulostiedotteen luvut ovat tilintarkastamattomat ja FAS-muodossa.

Toimitusjohtaja Antti Seppä:

"Admicomin kasvu jatkui kolmannella vuosineljänneksellä tavoitteiden mukaisesti, eikä rakentamisen alueittainen hiljentyminen ole vaikuttanut myyntiin. Liikevaihtomme kasvoi jaksolla 38 % ja vertailukelpoinen orgaaninen kasvu oli 34 %, kun ei huomioida nykyasiakkaiden tasauslaskutusten nettomuutosta (+4 %). Kuluvana vuonna kiinnostus Adminettiä kohtaan on kasvanut erityisesti kohdesegmenttiemme isoissa yrityksissä osittain Adminetin olemassa olevien asiakkaiden kasvun seurauksena. Adminet Lite -konseptin ansiosta myös kohderyhmämme pienimpiin yrityksiin on löytynyt kustannustehokas toimintamalli.

Kuluvana vuonna olemme panostaneet lisäksi yhteistyön käynnistämiseen valittujen tilitoimistokumppaneiden kanssa ja saaneet lupaavia avauksia. Adminetin edelläkävijyys ja automatiikka sen omilla asiakastoimialoilla on tehokkain ratkaisu tilitoimistoille ja uusilta tilitoimistokumppaneilta se edellyttää sitoutumista uusiin prosesseihin. Admicom jatkaa yhteistyökumppaniverkoston rakentamista aktiivisesti edelleen. Tämän uskomme auttavan vuoden 2020 kasvutavoitteessa.

Kolmannella neljänneksellä kannattavuutemme ylitti kuluvan vuoden 35-45 % EBITDA-tavoitteen päätyen 47 %:iin ja koko vuoden 2019 ennustamme päätyvän 43-46 % tasolle. Admicom etsii aktiivisesti uusia kohteita kasvuinvestoinneille ja on avaamassa mm. rekrytointikierrosta tuotekehitykseen loppuvuonna. Henkilöstömäärän odotetaankin kasvavan nykyisestä 133:sta loppuvuonna vielä yli 10 henkilöllä.”

Näkymät vuodelle 2019

Listautumisen yhteydessä alkuvuonna 2018 kerroimme Admicomin taloudellisiksi tavoitteiksi seuraavalle kolmelle vuodelle yli 30 % liikevaihdon kasvun ja 30-40 % EBITDA:n. Alkuvuonna 2019 nostimme EBITDA tavoitteen 35-45 % haarukkaan.

Tarkennamme nyt vuoden 2019 liikevaihdon kasvuennustetta välille 34-37 % ja vuoden 2019 EBITDA ennustetta välille 43-46 %.

Taloudellinen tiedottaminen

Yhtiö julkaisee tilinpäätöstiedotteen arviolta 17.1.2020.

Admicom Oyj
HALLITUS

Lisätietoja antavat:

Antti Seppä
antti.seppa@admicom.fi

Jenni Renko
Markkinointipäällikkö
jenni.renko@admicom.fi

Hyväksytty neuvonantaja:

Oaklins Merasco Oy
puhelin: 09-6129 670

Admicom Oyj

Admicom on vuonna 2004 perustettu rakentamisen, talotekniikan ja teollisuuden järjestelmäkehityksen edelläkävijä ja kokonaisvaltainen ohjelmisto- ja tilitoimistokumppani. Yhtiön pilvipalveluna toimiva SaaS-pohjainen Adminet-toiminnanohjausjärjestelmä auttaa pieniä ja keskisuuria yrityksiä parantamaan kilpailukykyään automatisoimalla työmaan ja toimiston rutiineja saumattomasti kirjanpitoon asti. Yhtiöllä on yli 130 työntekijää Jyväskylässä, Vantaalla, Tampereella ja Oulussa sijaitsevissa toimipisteissään. Lisätietoa: www.admicom.fi

Admicomin tiedotteet ja tulosraportit: https://www.admicom.fi/sijoittajille/tiedotteet-ja-julkaisut/

Liite

Admicom Oyj - Neljännesvuositulostiedote 1.1.-30.9.