Nexstim Oyj:n hallituksessa muutoksia

Yhtiötiedote, sisäpiiritieto, Helsinki, 15.10.2019 klo 13.50 (EEST)

Nexstim Oyj:n hallituksessa muutoksia

Nexstim Oyj (NXTMH:HEX, NXTMS:STO) (”Nexstim” tai ”Yhtiö”), neuromodulaatioyritys, joka markkinoi kehittämäänsä uraauurtavaa aivostimulaatioteknologiaa vakavan masennuksen yksilölliseen hoitoon, ilmoittaa muutoksista hallituskokoonpanossaan.

Nimitysvaliokunnan kokouksen seurauksena Nexstimin hallituksen jäsenä vuodesta 2013 toiminut Ken Charhut  sekä Nexstimin hallituksen jäsenenä vuodesta 2015 toiminut Juliet Thompson ovat eronneet Nexstimin hallituksesta. Yhtiö julkistaa myöhemmin tänään uuden yhtiötiedotteen kutsuakseen koolle ylimääräisen yhtiökokouksen valitakseen  Yhtiölle uudet hallituksen jäsenet.

Nexstimin hallituksen puheenjohtaja ja toimitusjohtaja Martin Jamieson kommentoi: ”Kiitämme Ken Charhutia ja Juliet Thompsonia heidän pitkäaikaisesta työstään Nexstimin hallituksessa ja sen valiokunnissa.  Toivotamme heille kaikkea hyvää tulevaisuudessa. Ylimääräistä yhtiökokousta koskeva yhtiötiedote tulee sisältämään lisätietoa Nexstimin hallituksen suunnitellusta, uudesta kokoonpanosta”.

Lisätietoja saa verkkosivulta www.nexstim.com tai ottamalla yhteyttä:

Martin Jamieson, hallituksen puheenjohtaja, toimitusjohtaja
martin.jamieson@nexstim.com

Sisu Partners Oy (hyväksytty neuvonantaja)
Jussi Majamaa
jussi.majamaa@sisupartners.com

Tietoja Nexstim Oyj:stä

Nexstim on suomalainen, kansainvälisillä markkinoilla toimiva lääkintäteknologiayritys. Missionamme on mahdollistaa haastavien aivosairauksien yksilöllinen ja tehokas  diagnostiikka ja hoito.

Nexstim on kehittänyt uraauurtavan noninvasiivinen aivostimulaatioteknologia nimeltä SmartFocus®. SmartFocus® perustuu kallon ulkopuoliseen aivostimulaatioon (TMS eli transcranial magnetic stimulation), johon on yhdistetty 3D-navigointijärjestelmä. Uniikki teknologia mahdollistaa halutun aivoalueen tarkan ja yksilöllisen stimuloinnin.

SmartFocus® TMS teknologiaa käytetään Nexstimin kehittämässä NBT® (Navigated Brain Therapy) -laitteistossa, jolla on FDA:n markkinointi- ja jakelulupa vakavan masennuksen hoitoon Yhdysvalloissa. NBT®-laitteisto on CE-hyväksytty Euroopassa käytettäväksi vakavan masennuksen ja kroonisen neuropaattisen kivun hoidossa.

Lisäksi Nexstim markkinoi kehittämäänsä,  SmartFocus® TMS teknologiaan perustuvaa NBS (Navigated Brain Stimulation) -laitteistoa. Nexstimin NBS-laitteisto on ainoa FDA:n hyväksymä ja CE-merkitty navigoiva TMS-laitteisto liikeaivokuoren ja aivojen puhealueiden leikkausta edeltävää kartoitusta varten. Nexstimin osakkeet on listattu Nasdaq First North Growth Market Finlandin ja Nasdaq First North Growth Market Swedenin markkinapaikoilla.

Lisätietoja on osoitteessa www.nexstim.com

Liite