Kemira investoi useita miljoonia euroja vedenkäsittelykemikaalien tuotantoon Isossa-Britanniassa

Kemira Oyj
24.10.2019 klo 8.35

Globaali kemianyhtiö Kemira on ilmoittanut laajentavansa vedenkäsittelyssä käytettävien rautasulfaattikemikaalien tuotantokapasiteettia merkittävästi Ison-Britannian Goolessa. Päätös investoinnista tehtiin, koska vedenkäsittelyssä käytettävien saostusaineiden markkinakysynnän odotetaan kasvavan esimerkiksi fosforin poistoa koskevan sääntelyn tiukentuessa.

”Kemiallinen käsittely on toimivin ja kustannustehokkain ratkaisu, jolla kerätään ja poistetaan fosforia jätevedestä ja tehdään siitä kierrätyskelpoista. Kemira on yksi johtavista kemiallisen vedenkäsittelyn asiantuntijoista Euroopassa. Ennakoimalla paikallisia ja alueellisia lainsäädännön muutoksia varmistamme, että asiakkaillamme on aina parhaat mahdolliset lähtökohdat kohdata toimialan tulevaisuuden haasteet. Tämä investointi lähes kaksinkertaistaa nykyisen tuotantokapasiteettimme Goolessa. Se on selkeä merkki siitä, että olemme sitoutuneet Ison-Britannian markkinoihin”, kertoo Antti Salminen, Kemiran Industry & Water -segmentin johtaja.

Lluis Sabate
Director, Manufacturing, EMEA
Industry & Water, Kemira
lluis.sabate (a) kemira.com

Kemira on globaali kemianyhtiö, joka palvelee asiakkaita runsaasti vettä käyttävillä teollisuudenaloilla. Kilpailuetumme perustuu asiakkaiden prosessi- ja resurssitehokkuutta sekä laatua parhaiten tukeviin tuotteisiin ja asiantuntemukseen. Keskitymme massa- ja paperi-, öljy- ja kaasuteollisuuteen sekä veden käsittelyyn. Vuonna 2018 Kemiran liikevaihto oli noin 2,6 miljardia euroa ja henkilöstön määrä 4 915. Kemiran osakkeet on listattu Nasdaq Helsingissä.
www.kemira.com