Med henblik på kapitaludvidelse indkalder AaB til ekstraordinær generalforsamling

NASDAQ OMX Copenhagen A/S

Børsmeddelelse nr. 2019/10

Aalborg 18. november 2019

AaB A/S har i dag indkaldt til en ekstraordinær generalforsamling, hvor AaB’s bestyrelse vil anmode om bemyndigelse til kapitaludvidelse.

AaB anmoder aktionærerne om, at bemyndigelsen gælder for en femårig periode.

AaB’s bestyrelsesformand Torben Fristrup udtaler:

- En bemyndigelse til kapitaludvidelse kan først og fremmest betragtes som rettidig omhu. Dernæst er vores vision uforandret at være samlingspunkt for hele Nordjylland og til stadighed være en del af toppen af dansk fodbold – både på og uden for banen, og den del kræver i dag mere og mere kapital.

- Flere af vores konkurrenter opruster, og vores ambition er fremdeles at være en fast del af Top 6 i 3F Superligaen, hvorfor vi har brug for et større økonomisk råderum, påpeger Torben Fristrup.

- Nordkraften, vores strategiplan for de kommende år, har oplevelse som kommercielt fokus. Altså den totaloplevelse det skal være at gå til fodbold i Aalborg eller være samarbejdspartner i AaB. Ligeledes vil udvikling af egne talenter og spillersalg altid være hjørnesten i vores forretning og klub, og også af disse grunde er det afgørende for os at vi på alle parametre er konkurrencedygtige, siger Torben Fristrup.

Den ekstraordinære generalforsamling holdes tirsdag 10. december kl. 16.00 på Aalborg Portland Park.

Aalborg Boldspilklub A/S
Thomas Bælum