Vækst i Konsolidators omsætning på 59 % og vækst i ARR på 61 % for perioden 1. januar – 30. september i forhold til samme periode i 2018

Selskabsmeddelelse 7-2019

Regnskabsmeddelelse for perioden fra 1. januar til 30. september 2019.

Highlights

Udrulning af Konsolidators platform og software:

• Det danske marked er Konsolidators største og udvikler sig positivt og i henhold til strategien
  • Konsolidators internationaliseringsstrategi følger de justerede forventninger til udviklingen
  • Der er igangsat salgsaktiviteter i alle de udvalgte lande og kontakt til potentielle implementerings­partnere i alle de udvalgte lande
  • I Sverige er der ansat en ansvarlig for salget, og i UK forventes rekrutteret en person til start januar 2020

Økonomisk vækst:

• Omsætningen for de første 9 måneder af 2019 udgjorde 3.444 t.kr. i forhold til 2.161 t.kr i 2018 svarende til 59 % vækst i forhold til samme periode sidste år
  • Omsætningen i 3. kvartal 2019 udgjorde 1.324 t.kr. i forhold til 770 t.kr. i 2018 svarende til 72 % i forhold til samme periode sidste år
  • ARR* udgør 3,7 mio.kr i årlige abonnementsbetalinger pr. 30. september 2019 (2018: 2,3 mio.kr.) og er en stigning i de sidste 12 måneder på 61 %
  • Omsætning og EBITDA for 2019 er ifølge de justerede forventninger.
  • Konsolidator har påbegyndt udviklingsarbejde med at tilbyde AI**-baserede tjenester ”på toppen” af de eksisterende tjenester. Nærmere rapportering herom følger i forbindelse med årsrapporten for 2019

Organisatorisk vækst:

·I kvartalet er der ansat 5 nye medarbejdere.

* ARR (Annual Recurring Revenue) er baseret på Konsolidators forventninger til abonnements­omsæt­ningen de næste 12 måneder fra de eksisterende kunder.

** AI (Artificial Intelligence) er kunstig intelligens

Om Konsolidator

Konsolidator A/S påbegyndte udviklingen af softwaren til selskabets platform for fem år siden. Konsolidators aktier blev optaget til handel på Nasdaq First North Growth Market med første handelsdag den 10. maj 2019. Udbuddet blev overtegnet med 141 %; bruttoprovenuet udgjorde 19,4 mio.kr., og nettoprovenuet udgjorde 17,1 mio.kr.

Konsolidator er et cloud-baseret og standardiseret SaaS konsoliderings- og rapporteringsværktøj, der automatiserer konsolidering samt månedsrapportering og leverer præcis og rettidig ledelsesinformation baseret på koncerners nøgletal. Konsolidator ønsker at gøre små- og mellemstore koncerners finansielle konsolidering og rapportering nemmere. Den tid koncernerne sparer, og de kvalitetsdata, der opnås, når de benytter Konsolidators cloud-baserede værktøj, betyder, at koncernerne kan træffe bedre beslutninger og dermed levere højere strategisk værdi.

Yderligere oplysninger: CEO Claus Finderup Grove, tlf. +45 2095 2988, e-mail: cfg@konsolidator.com

Finansiel kalender

• 24. marts 2020: Årsrapport 2019