C-RAD har utsett Henrik Bergentoft till ny CFO

Pressmeddelande 2019-11-22

C-RAD meddelar i dag att Henrik Bergentoft har utsetts till ny CFO med start den 1 mars, 2020.

Henrik har en gedigen erfarenhet av ledande positioner inom finans, primärt i publika aktiebolag. Henrik är i dag CFO på MSAB (publ.), en roll han innehaft i tre år.  Han har tidigare innehaft positioner som CFO och Finance Director på Aerocrine AB, Nordkom AB och ContextVision AB. Henrik innehar en magisterexamen i företagsekonomi från Uppsala Universitet.

“Vi är glada att få välkomna Henrik till vår ledningsgrupp som CFO.  Hans breda bakgrund inom finans kommer att bli en stor tillgång för C-RAD när bolaget går in i en ny tillväxtfas. Jag ser mycket fram emot ett nära samarbete med Henrik i genomförandet av vår tillväxtstrategi”, säger Tim Thurn, VD på C-RAD AB.

“Jag ser verkligen fram emot att ansluta mig till C-RAD och stödja bolagets kommande tillväxtresa. Jag är också glad att få bli en del av ett företag som gör en viktig insats i utvecklingen av cancervården”, säger Henrik Bergentoft.

Om C-RAD

C-RAD utvecklar innovativa lösningar för användning inom avancerad strålbehandling. C-RAD-koncernen erbjuder produkter och lösningar inom patientpositionering, tumörlokalisering och strålbehandlingssystem. All produktutveckling bedrivs i tre helägda dotterbolag, C-RAD Positioning AB, C-RAD Imaging AB och C-RAD Innovation AB, alla belägna i Uppsala. Bolaget har för närvarande 60 anställda. C-RAD har grundat tre bolag för direktförsäljning: C-RAD Inc. i USA, C-RAD GmbH i Tyskland och C-RAD (Shanghai) Medical Device Co Ltd i Kina. Det fransk-belgiska laserföretaget Cyrpa International SPRL är ett helägt dotterbolag vars verksamhet har integrerats.. C-RAD AB är noterat på NASDAQ Stockholm.
För mer information om C-RAD, besök www.c-rad.com

För ytterligare information:
Tim Thurn, VD, C-RAD AB, Telefon +46-18-666930, E-post investors@c-rad.com