PolyPlank AB, 2019-års vinnande aktie

PolyPlank AB (publ)

Pressmeddelande        2020-01-02

PolyPlank AB, 2019-års vinnande aktie

Vi kan glädjande konstatera att vi är 2019-års vinnande aktie av samtliga börsnoterade materialtillverkande företag enligt Dagens industris lista över vinnare och förlorare:

Detta är en tydlig bekräftelse från marknaden på att man tror på bolaget efter allt hårt förändringsarbete som genomförts och att bolaget är på rätt väg in i framtiden och det nya decenniet.
Den nya förändrade organisationens arbete har lett till att offertstocken är ”alltime high” med massor av intressanta projekt som förväntas avgöras under Q1 samt början av Q2
Miljömedvetenheten ökar sakta men säkert och får också hjälp av ”Greta effekten” som erövrar Världen
Det blir allt tydligare att det är ett förnuftigare val att välja bolagets produkter framför traditionella Trä produkter som bl.a visas i en Livscykelkostnads analys från en Master Examen på Lunds universitet, se länk: https://polyplank.se/nyheter/108-polyplank-ekonomiskt-hallbart

För ytterligare information, vänligen kontakta:

VdCay Strandén
Telefon070 586 92 57
Emailcay@polyplank.se

PolyPlank har utvecklat och etablerat en unik metod att tillverka produkter genom att använda återvunnen plast och organiska fibrer utan tillsatser. PolyPlanks produkter har en rad fördelar gentemot alternativen, exempelvis har produkterna träets positiva material- och bearbetningsegenskaper, god motståndskraft mot fukt och röta, hög slagseghet i ett omfattande temperaturspann, lång livslängd. Vidare kan produkterna materialåtervinnas, vilket är en positiv miljöeffekt, men medför också en betydligt lägre materialkostnad sett över tiden.
PolyPlank handlas på NASDAQ OMX First North under beteckningen POLY. Aktiens ISIN-kod är SE0005569290. Hagberg & Aneborn Fondkommission AB, tel +46 8 408 933 50 är bolagets Certified Adviser, www.hagberganeborn.se

PolyPlank AB (publ)
Storgatan 123, SE-386 35 Färjestaden.
Tel 0485-664480 Fax 0485-664499.
E-post info@polyplank.se
www.polyplank.se