Raisio Oyj: 95-vuotias Elovena-tyttö uudistuu ja lähtee ulkomaille

Raisio Oyj, lehdistötiedote 15.1.2020 klo 8.30

95-vuotias Elovena-tyttö uudistuu ja lähtee ulkomaille

Raisio-konsernin omistaman Elovena-brändin ilme uudistuu vuonna 2020. Muutoksen takana on Raision tavoite kasvattaa kansainvälistä kauraliiketoimintaansa. Uusi Elovena on ajassa elävä, rohkeasti suomalainen brändi, joka tarjoaa luonnollisesti terveellisiä kauratuotteita jatkossa myös Euroopan markkinoilla. Elovena-tyttö jatkaa 95-vuotista taivaltaan sinisessä mekossa.

Uudistuksella Elovena-brändin visuaalinen ilme päivitetään uusiin innovatiivisiin tuoteryhmiin ja kansainvälisille markkinoille sopivaksi. Kaikille suomalaisille tutun kaurabrändin ydin pysyy ennallaan: luonnollisesti terveellisiä tuotteita suomalaisesta kaurasta ja puhtaasta suomalaisesta luonnosta. Elovena-pakkaukset vaihtuvat uuden ilmeen mukaisiksi asteittain helmikuusta 2020 alkaen.

– Pohjustimme kansallisen ikonibrändin uudistusta kolmella kuluttajatutkimuksella Suomessa ja ulkomailla, muun muassa Puolassa ja Ruotsissa. Tutkimuksiin osallistui yli 4000 kuluttajaa ja uusi Elovena-design sai heiltä hyvät arviot. Kuluttajat kokivat, että Elovena-tyttö sinisessä mekossa viestii vahvasti suomalaisuutta, luotettavuutta, luonnollisuutta ja ajassa elämistä, Raision markkinointijohtaja Mikko Lindqvist kertoo.

Elovena viritetään Raision kansainvälisen kauraliiketoiminnan kärkibrändiksi

Raisio on vienyt kauratuotteita ulkomaille jo yli parinkymmenen vuoden ajan Nordic- ja Provena-brändeillä, mutta nyt Elovena on valittu kasvavan kansainvälisen kauraliiketoiminnan kärkibrändiksi. Provena-tuotteet muuttuvat Elovena Gluten free -tuotteiksi vuoden 2020 aikana.

– Uskomme, että Elovena-brändin vahva tarina kauran luonnollisesta terveellisyydestä ja suomalaisuudesta kantaa myös ulkomailla. Aloitamme Elovena Gluten free -tuotteiden viennin nykyisiltä markkinoiltamme ja teemme brändiä vähitellen tutuksi muun muassa Ruotsissa, Puolassa ja Venäjällä, sanoo Raision viljapohjaisten brändien kansainvälisestä markkinoinnista vastaava Jennifer Krook.

Elovena-brändin uudistuksen lisäksi Raisio on investoinut vahvasti kansainvälisen kauraliiketoiminnan rakentamiseen. Yhtiö on uudistanut Nokialla sijaitsevaa kauramyllyään noin kahdeksalla miljoonalla eurolla ja aloittanut 45 miljoonaa euroa maksavan kasvipohjaisia lisäarvotuotteita valmistavan tuotantolaitoksen rakentamisen Raisioon.

Markkinointijohtaja Mikko Lindqvist, puh. 040 752 7857
Markkinointipäällikkö Jennifer Krook, puh. 040 545 2414
Kuvia uudistuneesta Elovena-brändistä: http://brandbank.raisio.com/l/HDtXcNF-xzLN

Raisio Oyj

Raisio on kansainvälinen yhtiö, joka keskittyy terveelliseen ja vastuullisesti tuotettuun ruokaan. Tunnettuja brändejämme ovat mm. Benecol, Elovena, Nalle ja Sunnuntai. Raision tuotteissa korostuvat hyvinvointi, terveellisyys, maku ja kestävä kehitys. Vahva osaamisemme ja into kehittää uutta varmistavat kannattavan kasvun. Raision osakkeet noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä. Vuonna 2018 konsernin jatkuvien toimintojen liikevaihto oli 228 miljoonaa euroa ja vertailukelpoinen liiketulos 26 miljoonaa euroa. Meidän ruokamme tekee hyvää Terveydelle, Sydämelle ja Maalle. Lisätietoja Raisiosta löytyy osoitteesta www.raisio.com.

Elovena Gluten free jumbo wholegrain oats

Elovena_logo Elovena_tytto