Styrelseförändring I Cortus Energy AB

Maria Wetterstrand har meddelat att hon p.g.a tidsbrist ej står till förfogande för omval i Cortus Energys styrelse vid årsstämman 2020. Maria flyttar till Bryssel där hon blir VD för Miltton Europes Brysselkontor.

Maria har varit en del av Cortus styrelse sedan 2013 och har med sin stora erfarenhet och kompetens bidragit till viktig kunskap för bolaget, säger styrelseordförande Per-Olov Norberg

Det har varit roligt och mycket lärorikt att följa Cortus och det känns som ett bra läge att lämna nu, när Höganäsanläggningen är i funktion inom kort och framtiden ser ljus ut, säger Maria Wetterstrand.

För mer information, kontakta:

Håkan Sigfridsson, VD Cortus Energy (publ), telefon 08-588 866 30,

www.cortusenergy.com

Denna information är sådan information som Cortus Energy AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 4 februari 2020 kl. 15.25 CET.

Om Cortus Energy

Cortus Energy (Publ) utvecklar och marknadsför den unika WoodRoll®-tekniken vilken förgasar biomassa på ett nytt innovativt sätt som resulterar i en rad unika fördelar gentemot all annan befintlig förgasningsteknik. Med den patenterade WoodRoll®-tekniken kan Cortus Energy erbjuda gröna energilösningar för kraft-, industri- och transporttillämpningar. WoodRoll® har stor bränsleflexibilitet, vilket innebär att processen kan utnyttja lågvärdiga förnybara bränslen utan att kompromissa med processprestanda. Cortus Energy har idag två WoodRoll® anläggningar, en testanläggning i Köping sedan 2011 och en kommersiell anläggning i Höganäs under konstruktion med planerad uppstart 2020.

Cortus Energys aktier är upptagna till handel på Nasdaq First North Growth Market. Mangold Fondkommission AB, e-post: ca@mangold.se, tel: 08-503 015 50, är bolagets Certified Adviser.

Styrelseförändring i Cortus Energy AB