PRA Health Sciences Melancarkan Program Pemantauan COVID-19

Program tiga peringkat, dipacu aplikasi mudah alih menjejak simptom fizikal dan fisiologi daripada COVID-19 dalam individu


RALEIGH, N.C., March 24, 2020 (GLOBE NEWSWIRE) -- PRA Health Sciences hari mengumumkan ketersediaan komersial Program Pemantauan COVID-19, inisiatif dipacu aplikasi mudah alih dan berperingkat yang membolehkan pekerja, pembayar, pembekal dan sistem kesihatan untuk menjejak kesihatan dan kesejahteraan individu yang mungkin tidak menunjukkan sebarang simptom, terdedah atau didiagnosis dengan COVID-19 semasa pandemik ini.

Berdasarkan status penyakit COVID-19 individu, mereka diuntukkan kepada salah satu daripada tiga kumpulan:

  • Program pendidikan, yang memberikan penjejakan tanda vital, teknik pencegahan dan sokongan kesihatan mental untuk mereka yang tidak menunjukkan sebarang simptom.
  • Program kuarantin, yang menyampaikan pandangan tentang perkara untuk diperhatikan, mengatasi perasaan takut dan pengasingan, dan berhubung dengan profesional penjagaan kesihatan yang telah terdedah kepada COVID-19.
  • Program pemantauan mendalam, yang menerangkan pengurusan simptom, pemantauan kerap oleh ahli profesional penjagaan kesihatan dan penyelarasan penjagaan untuk mereka yang telah didiagnosis dengan COVID-19 dan mereka yang masih berada di rumah.

Dengan memuat turun aplikasi program pada peranti mudah alih, peserta dalam program akan dapat melaporkan metrik kesihatan utama yang berkaitan dengan COVID-19 seperti suhu badan, kadar degupan jantung dan oksimetri nadi. Selain itu, peserta melaporkan simptom COVID-19 seperti pendek nafas, keletihan dan perubahan dalam batuk. Peserta menerima manfaat daripada kakitangan pusat panggilan klinikal diterajui jururawat PRA, yang memantau maklumat yang dilaporkan melalui aplikasi setiap hari. Kakitangan yang terlatih boleh menerangkan simptom fizikal, serta impak sosial dan fisiologi yang mungkin mereka hadapi.

“Pandemik COVID-19 telah menunjukkan bahawa terdapat keperluan kritikal untuk organisasi semua saiz dapat membantu individu secara jauh dalam memantau kesihatan dan kesejahteraan mereka,” kata Kent Thoelke, Naib Presiden Eksekutif dan Ketua Pegawai Saintifik di PRA Health Sciences. “Kita bakal menyaksikan sistem penjagaan kesihatan kita dan infrastrukturnya tidak mencukupi secara ketara berdasarkan skala pandemik COVID-19 sekarang. Dengan program ini, individu boleh mendapatkan ketenangan minda bahawa mereka boleh berhubung dengan ahli profesional penjagaan kesihatan dari keselesaan rumah mereka sendiri sementara mengekalkan jarak penjarakkan sosial. Memiliki keupayaan untuk berinteraksi dengan individu secara jauh semasa waktu yang tidak menentu ini penting untuk mengekalkan infrastruktur dan keupayaan sistem penjagaan kesihatan serta keselamatan pesakit dan kelangsungan perniagaan.”

Program ini, yang dicipta oleh Care Innovations, sebuah syarikat PRA Health Sciences, boleh dikerahkan dalam masa beberapa hari. Dibina pada awan berasakan Platform Kesihatan Digital Harmoni Kesihatan, program ini juga boleh diskalakan serta-merta dan menerima kandungan yang dikemas kini apabila garis panduan berubah.

PRA akan mengerahkan Program Pemantauan COVID-19 dan aplikasi mudah alih kepada organisasi penjagaan kesihatan, majikan syarikat besar dan syarikat sedang dalam perbincangan dengan institusi akademik, organisasi kerajaan, jabatan kesihatan dan perniagaan persendirian lain untuk melancarkan program.

Untuk maklumat lanjut tentang Program Pemantauan COVID-19, sila hubungi Care Innovations di https://www.careinnovations.com/contact/ atau melalui telefon di 855-885-CARE.

PERIHAL PRA HEALTH SCIENCES

PRA (NASDAQ: PRAH) merupakan salah sebuah organisasi penyelidikan kontrak global utama melalui pendapatan, menyediakan pembangunan klinikal yang disumber luar dan perkhidmatan penyelesaian data kepada industri bioteknologi dan farmaseutikal. Platform pembangunan klinikal global PRA merangkumi lebih daripada 75 pejabat merentas Amerika Utara, Eropah, Asia, Amerika Latin, Afrika Selatan, Australia dan Timur Tengah, dan memiliki lebih 17,500 pekerja di seluruh dunia. Sejak tahun 2000, PRA telah mengambil bahagian dalam kira-kira 4,000 percubaan klinikal di seluruh dunia. Selain itu, PRA mengambil bahagian dalam ujian penting atau sokongan yang berjaya memperoleh kelulusan daripada Pentadbiran Makanan dan Ubatan A.S. atau pengawal selia antarabangsa untuk lebih 95 ubat.

PERTANYAAN PELABUR: InvestorRelations@prahs.com

PERTANYAAN MEDIA:
Laurie Hurst, Pengarah, Komunikasi dan Perhubungan Awam
HurstLaurie@prahs.com, +1.919.786.8435