Martela peruu 7.2.2020 antamansa tulosohjeistuksen vuodelle 2020

Martela Oyj arvioi 7.2.2020 julkaistussa tilinpäätöstiedotteessaan liikevaihdon ja liiketuloksen vuonna 2020 olevan edellisvuotista hieman korkeampi.

Yhtiö arvioi nyt, että käynnissä oleva koronaviruspandemia on selvästi heikentänyt näkymiä kaikilla markkina-alueilla ja on erittäin epätodennäköistä, että yhtiön aiemmin antama ohjeistus toteutuu.

Martela peruu 7.2.2020 antamansa näkymät vuodelle 2020 johtuen koronaviruspandemian arvioitujen vaikutusten seurauksista. Johtuen vallitsevista olosuhteista tarkkaa arviota yhtiön koko vuoden liikevaihdosta ja -tuloksesta ei ole mahdollista antaa. Yhtiö tarkentaa näkymiään vuodelle 2020 sitten, kun pandemian vaikutuksia voidaan arvioida luotettavammin.

Elämme tällä hetkellä täysin poikkeuksellista aikaa koronaviruksen levitessä ympäri maailmaa. Henkilöstömme ja asiakkaidemme terveys ja hyvinvointi ovat prioriteettimme. Olosuhteista huolimatta jatkamme edelleen asiakkaidemme työ- ja oppimisympäristöjen kehittämistä ja niihin liittyviä kalustetoimituksia. Uskon, että pitkäaikainen työmme työ- ja oppimisympäristöpalvelujen edelläkävijänä tulee auttamaan meitä ja asiakkaitamme sopeutumaan tähän muuttuneeseen tilanteeseen ja tulemme yhdessä voittamaan edessä olevat haasteet.

Martela Oyj:n osavuosikatsaus tammi-maaliskuulta julkistetaan torstaina 7.5.2020.

Martela Oyj

Matti Rantaniemi

Matti Rantaniemi, CEO, puh. +358 50 465 8194
Kalle Lehtonen, Talousjohtaja +358 400 539 968

Nasdaq OMX Helsinki

www.martela.com

Missiomme ”better working” ja visiomme ”people centric workplaces” määrittelevät strategisen suuntamme. Martela toimittaa käyttäjälähtöisiä työympäristöjä, joissa käyttäjät ja heidän hyvinvointi ovat keskiössä. Keskitymme Pohjoismaihin, sillä yhteisen avoimen työkulttuuritaustamme ja tarpeidemme myötä Pohjoismaat ovat hybridien työympäristöjen edelläkävijöitä.