HONKARAKENNE ANTAA TULOSOHJEISTUKSEN VUODELLE 2020

HONKARAKENNE OYJ                                  Sisäpiiritieto 20.8.2020 kello 9:15

HONKARAKENNE ANTAA TULOSOHJEISTUKSEN VUODELLE 2020

Honkarakenne antaa tulosohjeistuksen vuodelle 2020.

Honkarakenteen näkemyksen mukaan vuonna 2020 liikevaihto on samaa tasoa kuin vuotta aikaisemmin. Oikaistu tulos ennen veroja jää kuitenkin edellisvuodesta.

Näkymän perusteet

Yhtiön näkemys vuoden 2020 kehityksestä perustuu olemassa olevaan tilauskantaan ja näkemykseen markkinan kehittymisestä. Loppuvuodelle ajoittuvien toimitusten projektiluonteisuus voi tuoda mukanaan projektikaupalle ominaisia viime hetken muutoksia ja toimitusten siirtymisiä. Lisäksi koronatilanteen vaikutukset tilauskertymään ja toimituksiin, erityisesti Aasiassa ja Euroopassa, heikentävät näkymäämme. Panostukset liiketoiminnan kehittämiseen loppuvuodesta laskevat koko vuoden tulosta.

Aikaisempi tulosohjeistus

Huhtikuussa Honkarakenne antoi tulosvaroituksen ja ilmoitti, että ei anna uutta tulosohjeistusta vuodelle 2020, koska koronaviruspandemian aiheuttamaa epävarmuuden kestoa ja kaikkia vaikutuksia liiketoimintaan on vaikea arvioida.

Honkarakenteen puolivuosikatsaus tammi-kesäkuulta 2020 julkaistaan tänään 20.8.2020.

HONKARAKENNE OYJ

Lisätietoja:

toimitusjohtaja Marko Saarelainen, puh. 040 542 0254, marko.saarelainen@honka.com tai

talousjohtaja Leena Aalto, puh. 040 769 4590, leena.aalto@honka.com

NASDAQ OMX Helsinki Oy
Finanssivalvonta
www.honka.com

Honkarakenne Oyj valmistaa Honka®-tuotemerkillään laadukkaita, terveellisiä ja ekologisia omakotitaloja, vapaa-ajan asuntoja ja julkisia rakennuksia suomalaisesta massiivipuusta. Yhtiö on toimittanut 85 000 rakennusta yli 50 maahan. Talopaketit valmistetaan Suomessa, yhtiön oma tehdas sijaitsee Karstulassa. Vuonna 2019 Honkarakenne-konsernin liikevaihto oli 47,5 miljoonaa euroa, josta viennin osuus oli 34 %. www.honka.fi