Valoen maksuton osakeanti yhtiölle itselleen

Valoe Oyj                                                                   Pörssitiedote 28.8.2020 klo 08.20

Valoen maksuton osakeanti yhtiölle itselleen

Valoe  Oyj:n  ("Yhtiö")  hallitus  on  päättänyt  yhtiökokouksen 28.5.2020 antaman valtuutuksen nojalla yhteensä  enintään  30.000.000  uuden  osakkeen  maksuttomasta  osakeannista Yhtiölle  itselleen  siten,  että  uusien  osakkeiden  merkintäaika  alkoi  27.8.2020  ja  päättyy  27.8.2021.  Uusia osakkeita  voidaan  merkitä  milloin  tahansa  merkintäajan  kuluessa  Yhtiön  hallituksen  päättämissä  erissä kuitenkin siten, että Yhtiön hallussa tai pantattuna kulloinkin olevien omien osakkeiden lukumäärä (kulloinkin merkittävät  uudet  osakkeet  mukaan  lukien)  ei  milloinkaan  ylitä  yhtä  kymmenesosaa  kaikista  Yhtiön osakkeista osakeyhtiölain15 luvun 11 §:ssä tarkoitetulla tavalla.

Yhtiö   toteuttaa   maksuttoman   osakeannin  itselleen Yhtiön rahoitusjärjestelyjen toteuttamiseksi ja Yhtiön pääomarakenteen vahvistamiseksi.

Uudet osakkeet ovat samaa lajia kuin Yhtiön muut osakkeet ja tuottavat niiden rekisteröinnistä alkaen samat osakeoikeudet kuin Yhtiön vanhat osakkeet.

Yhtiö  on  27.8.2020  merkinnyt  yhteensä  3.740.000  kappaletta  sille  annissa  suunnattuja  uusia  osakkeita ("Merkityt Osakkeet"). Merkittyjen Osakkeiden kaupparekisteriin merkitsemisen jälkeen Yhtiöllä on kaikkiaan 213.359.195 osaketta, joista yhteensä 3.740.616 on yhtiön hallussa.

Merkityt  Osakkeet  merkitään  kaupparekisteriin  arviolta  31.8.2020  ja  Yhtiö  hakee  uusien  osakkeiden listaamista Nasdaq Helsinki Oy:n pörssilistalle arviolta 1.9.2020.

Mikkelissä 28. päivänä elokuuta 2020

Valoe Oyj

HALLITUS

Lisätietoja:
Toimitusjohtaja Iikka Savisalo, Valoe Oyj
email: iikka.savisalo@valoe.com

Jakelu:
www.valoe.com

Valoen toimiala muodostuu uusiutuvaan energiaan, erityisesti aurinkosähköön, liittyvistä sovellutuksista. Valoe myy sen omaan teknologiaan pohjautuvaa automaattista aurinkosähkömodulien valmistustekniikkaa, modulien valmistuslinjoja, moduleita sekä modulien avainkomponentteja. Valoen pääkonttori on Mikkelissä.