Arvopaperimarkkinalain 9 luvun 10 §:n mukainen ilmoitus: Solidium Oy:n omistusosuus Nokia Oyj:stä ylitti 5 %

Nokia Oyj
3.9.2020 klo 21.30

Nokia Oyj on vastaanottanut Arvopaperimarkkinalain 9 luvun 5 §:n mukaisen ilmoituksen. Ilmoituksen mukaan Solidium Oy:n omistusosuus Nokia Oyj:n osakkeiden kokonaismäärästä ja äänimäärästä on 3.9.2020 ylittänyt 5 prosentin rajan.

Nokian saaman ilmoituksen mukaan Solidium Oy:n Nokia-omistusten määrä oli 3.9.2020 yhteensä 283 000 000 osaketta, joka vastaa noin 5,01 %:a Nokian koko osake- ja äänimäärästä. Nokian osakkeiden kokonaismäärä on 5 653 886 159 kappaletta ja jokainen osake tuottaa yhden äänen.

Solidium Oy:n osuus ilmoituksen mukaan:

% osakkeista ja äänistä (A:n yhteismäärä) % osakkeista ja äänistä rahoitusvälineiden kautta (B:n yhteismäärä) Yhteenlaskettu %-osuus (A+B)
Osuus liputusrajan saavuttamisen tai rikkoutumisen jälkeen 5,01 % osakkeista ja äänistä - 5,01 % osakkeista ja äänistä
Edellisessä liputusilmoituksessa ilmoitettu osuus - - -

Tiedot omistus- ja ääniosuudesta liputusrajan saavuttamisen tai rikkoutumisen jälkeen:

A: Osakkeet ja äänet:

Osakesarja / Osakelaji (ISIN) Osakkeiden ja äänten lukumäärä Osakkeiden ja äänten %-osuus
Suora (AML 9:5) Välillinen (AML 9:6 ja 9:7) Suora (AML 9:5) Välillinen (AML 9:6 ja 9:7)
NOKIA (FI0009000681) 283 000 000 osaketta ja ääntä - 5,01 % osakkeista ja äänistä -
Nokia ADR (US6549022043) - - - -
A Yhteensä 283 000 000 osaketta ja ääntä 5,01 % osakkeista ja äänistä

Lisätietoja tiedotusvälineille:
Sähköposti: press.services@nokia.com
Katja Antila, johtaja, mediasuhteet

Lisätietoa sijoittajille:
Sijoittajasuhteet
Sähköposti: investor.relations@nokia.com

Nokia
Luomme teknologiaa yhdistämään koko maailman. Vain Nokia tarjoaa kokonaisvaltaisen valikoiman verkkoratkaisuja, ohjelmistoja, palveluita ja lisensointimahdollisuuksia maailmanlaajuisesti. Innovaatioidemme ja palkitun Nokia Bell Labsin johdolla olemme 5G-verkkojen kehityksen ja käyttöönoton kärjessä.

Radioverkkojemme avulla viestintäpalveluja tarjoavat asiakkaamme palvelevat yli 6,4 miljardia liittymää, ja yritysasiakkaamme ovat ottaneet käyttöön yli 1 300 teollisuuden verkkoa ympäri maailmaa. Sitoutuen korkeimpiin eettisiin liiketoimintaperiaatteisiin muutamme ihmisten tavan elää, työskennellä ja viestiä. Seuraa meitä verkkosivuillamme www.nokia.com ja Twitterissä @nokia.