Sp-Kiinnitysluottopankki Oyj: Eurajoen Säästöpankki ja Mietoisten Säästöpankki ilmoittivat aloittavansa yhdistymisneuvottelut Oma Säästöpankin kanssa

Sp-Kiinnitysluottopankki Oyj
Pörssitiedote 11.11.2020 klo 8.00

Eurajoen Säästöpankki ja Mietoisten Säästöpankki ilmoittivat 10.11.2020 aloittavansa yhdistymisneuvottelut Oma Säästöpankin kanssa. Päätökset yhdistymisestä tehdään alkuvuodesta 2021.

”Eurajoen ja Mietoisten Säästöpankkien poistuminen Säästöpankkiryhmästä ei vaikuta vakavaraisuuteemme. Pankit edustavat alle viittä prosenttia Säästöpankkiryhmän asiakaskannasta. Säästöpankkiryhmä on jatkossakin vahva kyseisillä toimialueilla”, toteaa Sp-Kiinnitysluottopankki Oyj:n hallituksen puheenjohtaja Tomi Närhinen.

SP-KIINNITYSLUOTTOPANKKI OYJ

Lisätietoja:

Tomi Närhinen
Hallituksen puheenjohtaja, Sp-Kiinnitysluottopankki Oyj
tomi.narhinen@saastopankki.fi
+358 40 724 3896

Sp-Kiinnitysluottopankki Oyj kuuluu Säästöpankkiryhmään ja Säästöpankkien yhteenliittymään. Sp-Kiinnitysluottopankin roolina on yhdessä Säästöpankkien Keskuspankki Suomi Oyj:n kanssa vastata Säästöpankkiryhmän varainhankinnasta raha- ja pääomamarkkinoilta. Sp-Kiinnitysluottopankki vastaa Säästöpankkiryhmän kiinteistöluottovakuudellisesta varainhankinnasta laskemalla liikkeeseen katettuja joukkolainoja.