ROBIT OYJ PALAUTTAA TULOSOHJEISTUKSENSA VUODELLE 2020

ROBIT OYJ        PÖRSSITIEDOTE       13.11.2020 KLO 9.30

ROBIT OYJ PALAUTTAA TULOSOHJEISTUKSENSA VUODELLE 2020

Robit luopui 24.3.2020 tulosohjeistuksestaan tilikaudelle 2020 koronaviruksen synnyttämän epävarmuuden vaikeuttaessa toimialan ja talouden kehityksen normaalia ennakoimista. Yhtiön alkuperäisen ohjeistuksen mukaan Robit tavoitteli vuonna 2020 liikevaihdon kasvua ja edellistä tilikautta parempaa euromääräistä vertailukelpoista EBITDA-kannattavuutta.

Robitin loppuvuoden näkymät ovat selkeytyneet ja tämä mahdollistaa tulosohjauksen palauttamisen vuodelle 2020.

Ohjeistus vuodelle 2020

Robit arvioi vuoden 2020 liikevaihdon kasvavan ja euromääräisen vertailukelpoisen EBITDA-kannattavuuden paranevan vuoteen 2019 verrattuna.

ROBIT OYJ

Lisätietoja:
Tommi Lehtonen, toimitusjohtaja
tommi.lehtonen@robitgroup.com

Jakelu:
www.robitgroup.com

Robit on voimakkaasti kansainvälistynyt kasvuyhtiö, joka myy kulutusosia eli porakalustoa globaalisti asiakkailleen seuraavilla markkinasegmenteillä: kaivosteollisuus, louhinta ja tuenta, maanalainen rakentaminen sekä kaivonporaus. Yhtiön tarjonta jakaantuu kahteen tuote- ja palvelualueeseen: Top Hammer ja Down-the-Hole. Yhtiöllä on maailmalla 12 omaa myynti- ja palvelupistettä ja aktiivinen myyntiverkosto yli 100 maassa. Robitilla on tuotantoyksiköt Suomessa, Etelä-Koreassa, Australiassa ja Englannissa. Robitin osake noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä. Lisätietoja osoitteessa: www.robitgroup.com.