Kalmar ja Belfast Container Terminal jatkavat pitkäaikaista yhteistyötä kuusivuotisella Kalmar Care -huoltosopimuksella

CARGOTEC OYJ, LEHDISTÖTIEDOTE, 16. MARRASKUUTA 2020 KLO 11

Cargoteciin kuuluva Kalmar ja sen pitkäaikainen pohjoisirlantilainen asiakas Belfast Container Terminal Ltd (BCT) ovat solmineet kuusivuotisen Kalmar Care -huoltosopimuksen, joka kattaa Belfast Victoria Terminal 3:n (VT3) kunnossapitohenkilöstön. Tilaus on kirjattu Cargotecin vuoden 2020 viimeisen neljänneksen tilauskantaan, ja sopimus astuu voimaan marraskuun alussa 2020.

Belfastin satamassa sijaitseva Belfast Container Terminal Ltd (BCT) on Pohjois-Irlannin suurin konttiterminaali, ja se toimii Irish Continental Groupin toimiluvalla. Tammikuussa 2019 Kalmar voitti tarjouskilpailun terminaalin AutoRTG-järjestelmän toimittamisesta. Järjestelmään kuuluu kahdeksan automaattista mobiilipukkinosturia ja niiden hallinnassa käytettävät etähallintapöydät. Kalmar on toimittanut vastaavan järjestelmän myös BCT:n sisaryksikölle Dubliniin.

Uuden huoltosopimuksen mukaan Kalmarin huoltohenkilöstö on paikalla ympäri vuorokauden varmistamassa kaikkien VT3-terminaalin lastinkäsittelylaitteiden käyttövalmiuden, kolmannen osapuolen laitteet mukaan lukien. Kalmarin automaattisten mobiilipukkinosturien (AutoRTG) lisäksi BCT:n kalustoon kuuluu tyhjien konttien käsittelylaitteita, haarukkatrukkeja ja satamanostureita.

Alec Colvin, Terminal Director, BCT: ”Suhteemme Kalmariin laite- ja palvelutoimittajana on jatkunut jo yli 20 vuotta, ja olemme voineet aina luottaa heidän nopeasti reagoivaan ja joustavaan asiakaspalveluunsa. Sopimuksen ansiosta saamme käyttöömme osaavat kunnossapitoasiantuntijat, joiden avulla voimme taata kaikkien kriittisten laitteiden käyttövalmiuden myös tulevaisuudessa.”

Steven Russell, Regional Manager, Kalmar Ireland: ”Huoltosopimus tuo BCT:n käyttöön Kalmarin huippuluokan kunnossapitoasiantuntijoiden laajan osaamisen ja kokemuksen. Yhteistyömme BCT:n kanssa on todellista kumppanuutta, joka perustuu keskinäiselle luottamukselle ja avoimuudelle – tällaista suhdetta on aina ilo jatkaa.”

Lisätietoja medialle:

Steven Russell, Regional Manager, Kalmar Ireland, puh. +353 871 333 254

Maija Eklöf, markkinointi- ja viestintäjohtaja, Kalmar, puh. 020 777 4096, maija.eklof@kalmarglobal.com

Kalmar tarjoaa markkinoiden kattavimman valikoiman lastinkäsittelyratkaisuja ja -palveluja satamiin, terminaaleihin, jakelukeskuksiin ja raskaan teollisuuden käyttöön. Kalmar on edelläkävijä terminaalien automatisoinnissa ja energiatehokkaassa konttien käsittelyssä. Joka neljäs kontti ympäri maailman siirretään Kalmar-ratkaisun avulla. Kalmarin laaja tuotevalikoima, maailmanlaajuinen palveluverkosto ja kyky integroida terminaalien eri prosessit saumattomasti toisiinsa tehostavat asiakkaan liiketoiminnan tuottavuutta kaikilla osa-alueilla. www.kalmarglobal.com

Kalmar on osa Cargotec-konsernia. Cargotecin (Nasdaq Helsinki: CGCBV) liikevaihto vuonna 2019 oli noin 3,7 miljardia euroa, ja konserni työllistää noin 12 000 henkilöä. www.cargotec.com

Liite

Kalmar AutoRTG Belfast Container Terminalissa