RTX iværksætter et nyt aktietilbagekøbsprogram

Nørresundby, den 24. november 2020
Selskabsmeddelelse nr. 38/2020

Bestyrelsen i RTX A/S har besluttet at iværksætte et nyt tilbagekøbsprogram på op til DKK 50 mio. som løber fra den 25. november 2020 til den 30. september 2021.

Tilbagekøbsprogrammet iværksættes i forlængelse af bemyndigelsen givet til bestyrelsen på generalforsamlingen den 25. januar 2018, som bemyndiger RTX til at købe egne aktier for en nominel værdi, som ikke overstiger 10% af aktiekapitalen.

Aktietilbagekøbet sker i overensstemmelse med EU’s markedsmisbrugsforordning nr. 596/2014 af 16. april 2014 og EU’s forordning 2016/1052 af 8. marts 2016 (kaldet "Safe Harbour”-reglerne).

Formål
Formålet med aktietilbagekøbet er at fortsætte tilpasningen af RTX’s kapitalstruktur samt imødekomme forpligtelser relateret til aktiebaserede aflønningsprogrammer til medarbejdere.

Periode
Aktietilbagekøbet løber fra den 25. november 2020 til den 30. september 2021. RTX har instrueret aktietilbagekøbsprogrammets lead manager i, at programmet ikke kan afsluttes før den 15. september 2021 (medmindre RTX helt eller midlertidigt stopper programmet) for at sikre en balanceret eksekvering af programmet.

Betingelser
RTX har udpeget Danske Bank som lead manager for aktietilbagekøbet. Danske Bank træffer uafhængigt og uden indflydelse eller involvering fra RTX sine handelsbeslutninger.

I dette aktietilbagekøbsprogram har RTX bemyndigelse til at købe for maksimalt DKK 50 mio., og ikke mere end 500.000 aktier, hvilket svarer til 5,8% af aktiekapitalen i RTX A/S.

Aktierne må ikke købes til en aktiekurs, der overstiger den højeste af (i) aktiekursen på den seneste uafhængige handel på Nasdaq Copenhagen og (ii) den højeste foreliggende uafhængige tilbudskurs på Nasdaq Copenhagen på handelstidspunktet.

På en enkelt dag må der ikke købes mere end 25% af den gennemsnitlige daglige volumen af selskabets aktier, der er blevet handlet på Nasdaq Copenhagen de foregående 20 handelsdage.

Pr. 24. november 2020 ejer RTX 301.522 egne aktier til en nominel værdi af DKK 5, svarende til 3,5% af aktiekapitalen.

RTX er berettiget til midlertidigt eller helt at stoppe tilbagekøbet på ethvert tidspunkt, betinget af at dette meddeles til Nasdaq Copenhagen.

Efter iværksættelse af programmet, vil RTX ugentligt offentliggøre en separat meddelelse om transaktionerne i dette program.

Spørgsmål og yderligere oplysninger:
CEO Peter Røpke, tel: +45 96 32 23 00.

Vedhæftet fil

RTX SM Nr 38-2020 - 24.11.20 - Nyt aktietilbagekøbsprogram