PunaMusta Media -konserni aloittaa yt-neuvottelut lomautuksista

PUNAMUSTA MEDIA OYJ   SISÄPIIRITIETO    1.12.2020 KLO 10.00

PunaMusta Media -konserni käynnistää yhteistoimintaneuvottelut koko henkilöstöään koskevista lomautuksista koskien vuotta 2021. Toimenpiteiden taustalla on maailmanlaajuisen koronapandemian vaikutusten jatkuminen, ja sen aiheuttamat pitkäkestoiset edelleen jatkuvat heikennykset sekä medialiiketoiminnan että näkyvyys- ja painoliiketoiminnan palveluiden kysyntään. Yt-neuvottelut koskevat konsernin koko henkilöstöä.

Yt-neuvottelujen ensisijaisena tavoitteena on varmistaa konsernin toimintaedellytysten säilyttäminen ja henkilöstön hyvinvoinnin turvaaminen.

Neuvottelujen piirissä on noin 650 henkilöä. Mahdolliset sopeuttamistoimenpiteet on suunniteltu toteutettavaksi lomautuksilla. Sopeuttamistoimenpiteissä otetaan huomioon tehtävien kriittisyys toiminnan jatkuvuuden ja kehittämisen kannalta. Lomautusten tarpeen jatkuvuutta tarkastellaan koronapandemian tilanteen kehittymisen mukaisesti.

Neuvottelut alkavat 7.12.2020 ja niiden arvioidaan kestävän viisi päivää.

Joensuussa 1. joulukuuta 2020

PUNAMUSTA MEDIA OYJ

Raimo Puustinen

LISÄTIETOJA:
PunaMusta Media Oyj:n toimitusjohtaja Raimo Puustinen,
puh. 0500 975 873

TIEDOTTEEN JAKELU
keskeiset tiedotusvälineet
www.punamustamedia.fi

PunaMusta Media Oyj on kotimainen media-, näkyvyys- ja painoliiketoiminnan ammattilainen, jonka palveluksessa on noin 650 alan osaajaa. Konsernissa on Sanomalehti Karjalaisen lisäksi kuusi muuta sanomalehtiyhtiötä ja paikallisradiokanava. Konsernin näkyvyys- ja painoliiketoimintaan kuuluvan PunaMusta Oy:n liiketoiminta koostuu aikakauslehti-, sanomalehti- ja digipainamisesta, yritysnäkyvyyden luomisesta, suurkuvatulostamisesta sekä mainospainotuotteiden painamisesta ja lehtituotteiden suunnittelusta sekä tuotannosta. PunaMusta Media -konsernin liikevaihto vuonna 2019 oli 107 miljoonaa euroa.