Soprano nostaa kanteen osakkuusyhtiöjärjestelystä

Soprano Oyj sisäpiitieto 23.12.2020 klo 12.40

Soprano nostaa kanteen osakkuusyhtiöjärjestelystä

Soprano on tänään laittanut vireille kanteen Kanta-Hämeen käräjäoikeudessa. Kanteessa vaaditaan vahingonkorvausta Soprano Oyj:n 40-prosenttisesti omistamalle osakkuusyhtiölle Ambientia E-commerce Oy:lle. Vastaajana asiassa on osakkuusyhtiön pääomistaja, 60-prosenttisesti yhtiön omistava Ambientia Group Oy.

Kanteen taustalla vaikuttaa osakeantijärjestely, jota Soprano Oyj ei hyväksy. Osakkuusyhtiön pääomistaja, 60-prosenttisesti yhtiön omistava Ambientia Group Oy on ryhtynyt osakeantijärjestelyyn, joka toteutuessaan johtaisi Sopranon omistuksen vähenemiseen alle kymmeneen prosenttiin. Yhtiön näkemyksen mukaisesti järjestely rikkoo omistajien välistä osakassopimusta sekä osakeyhtiölain mukaista osakkeenomistajien yhdenvertaisuutta.

Asialla ei ole suoraa vaikutusta Soprano -konsernin tulokseen tai taloudelliseen asemaan.

Soprano Oyj

Lisätietoja:
Toimitusjohtaja Pauliina-Lautanen-Nissi, 050 3516 277, pauliina.lautanen-nissi@soprano.fi
Talousjohtaja Panu Kauppinen, 044 236 3740, panu.kauppinen@soprano.fi

Soprano Group – Lifelong Learning for Working Professionals

Soprano Group on kasvuhakuinen koulutusyhtiö. Tarjoamme koulutukset, diplomit, sertifikaatit, ammattitutkinnot ja pätevyydet itseopiskeltuna verkossa ja etä- tai läsnäkoulutuksena. Yhtiön digitaalisten ratkaisuiden avulla opinnot, käytännön projektit, testit sekä kommunikointi opiskelijoiden ja kouluttajien välillä voidaan tehdä itsenäisesti verkossa tai etänä.

Palvelemme seitsemässä kaupungissa Suomessa, Ruotsissa ja Venäjällä, verkoston kautta kymmenissä maissa sekä virtuaalisesti ympäri maailman. Vuonna 2019 koulutuksiimme osallistui 29 111 henkilöä 2 457 organisaatiosta 27 maasta. Soprano Oyj:n osake on listattu Nasdaq Helsinki Oy:n pörssilistalle.

Soprano Group | MIF | Infor | Johtamistaidon Opisto | Fintra | Informator | Tieturi | www.soprano.fi

Lisätietoja yrityksestämme ja palveluistamme:

Soprano Oyj
www.soprano.fi