Aspocomp antaa tulosvaroituksen: vuoden 2020 liiketulos jää niukasti tappiolliseksi

Aspocomp Group Oyj, Sisäpiiritieto, 15.1.2021 klo 11.30

Aspocompin tammi-joulukuun 2020 liikevaihdon arvioidaan olevan 25,6 miljoonaa euroa. Tietoliikenneverkot- ja autoteollisuussegmenttien neljännen vuosineljänneksen kysyntä jäi ennakoitua alhaisemmaksi. Alhaisen liikevaihdon sekä ensimmäisellä vuosineljänneksellä kirjatun 0,3 miljoonan euron luottotappiovarauksen vuoksi Aspocompin tammi-joulukuun 2020 liiketuloksen arvioidaan jäävän aikaisemmasta ennusteesta ja olevan noin -0,1 miljoonaa euroa.

Aikaisemmassa ennusteessaan (osavuosikatsaus 4.11.2020) Aspocomp arvioi vuoden 2020 liikevaihdon ja liiketuloksen jäävän merkittävästi vuoden 2019 tasosta.  Vuoden 2019 liikevaihto oli 31,2 miljoonaa euroa ja liiketulos oli 3,4 miljoonaa euroa.

Aspocomp julkistaa tilinpäätöstiedotteen 1.1.-31.12.2020 keskiviikkona 10.3.2021 noin klo 9.00. Vuoden 2020 tilinpäätöstiedotteen julkaisun yhteydessä Aspocomp antaa näkymät vuodelle 2021.

Lisätietoja antaa toimitusjohtaja Mikko Montonen, puh. 040 5011 262, mikko.montonen(at)aspocomp.com.

ASPOCOMP GROUP OYJ

Mikko Montonen

Aspocomp – teknologianne ydin

Piirilevy kytkee elektronisissa laitteissa komponentit toisiinsa ja toimii niiden asennusalustana. Aspocomp tarjoaa piirilevyteknologian suunnittelu-, testaus- ja logistiikkapalveluja tuotteen koko elinkaaren ajan. Oma valmistus ja laaja kansainvälinen kumppaniverkosto takaavat kustannustehokkuuden ja toimitusten luotettavuuden.

Aspocompin asiakkaita ovat tietoliikennejärjestelmiä ja -laitteita, auto- ja teollisuuselektroniikkaa sekä turvateknologian puolijohdekomponenttien testauksen järjestelmiä suunnittelevat ja valmistavat yritykset. Asiakkaita on ympäri maailman, ja valtaosa Aspocompin liikevaihdosta tulee viennistä.

Aspocompin pääkonttori sijaitsee Espoossa ja tehdas Oulussa, jossa on yksi Suomen merkittävistä teknologiakeskittymistä.

www.aspocomp.com