Finnveran yhtiökokous: Petri Ekman hallituksen puheenjohtajaksi – Hallitukseen ja hallintoneuvostoon uusia jäseniä

Finnvera Oyj, pörssitiedote 12.3.2021

Finnveran yhtiökokous valitsi 12.3.2021 Finnveran hallituksen uudeksi puheenjohtajaksi DI Petri Ekmanin. Uutena jäsenenä hallitukseen valittiin KTM Hannu Jaatinen.

Finnveran hallituksen I varapuheenjohtajana jatkaa ylijohtaja Antti Neimala ja II varapuheenjohtajana ylijohtaja Terhi Järvikare. Jäseninä jatkavat KTM Ritva Laukkanen, ekonomi Pirkko Rantanen-Kervinen ja yrittäjäneuvos, hallituksen puheenjohtaja Antti Zitting.

Finnveran hallintoneuvostoon valittiin uusina jäseninä ekonomisti Anni Marttinen SAK:sta, Suomen Ekonomien puheenjohtaja Martin Paasi ja kehityspäällikkö Arja Parkkinen Finnverasta.

Hallintoneuvoston puheenjohtajana jatkaa kansanedustaja Sofia Vikman ja varapuheenjohtajana kansanedustaja Johannes Koskinen. Hallintoneuvoston jäseninä jatkavat kansanedustajat Eeva-Johanna Eloranta, Mari Holopainen, Anne Kalmari, Juho Kautto, Juha Pylväs, Lulu Ranne, Wille Rydman ja Joakim Strand sekä asiantuntija Leila Kurki (STTK), toimitusjohtaja Kari Luoto (Päivittäistavarakauppa), johtaja, pääekonomisti Veli-Matti Mattila (Finanssiala) ja johtaja Tommi Toivola (Elinkeinoelämän Keskusliitto).

Yhtiökokous vahvisti konsernin ja emoyhtiön tilinpäätökset ajalta 1.1.–31.12.2020 ja myönsi vastuuvapauden yhtiön hallintoneuvostolle, hallitukselle ja toimitusjohtajalle sekä hyväksyi hallituksen esityksen emoyhtiön tuloksen käyttämisestä.

Varsinaiseksi tilintarkastajaksi valittiin KPMG Oy Ab, päävastuullisena tilintarkastajana KHT Marcus Tötterman.

Lisätiedot:

Risto Huopaniemi, hallintojohtaja, Finnvera, puh. 029 460 2520, risto.huopaniemi@finnvera.fi