Muutos Aktian johtoryhmässä

Aktia Pankki Oyj
16.3.2021 klo 9.30

Muutos Aktian johtoryhmässä

Aktian Varainhoito-liiketoiminta-alueen johtaja Niina Bergring on irtisanoutunut yhtiön palveluksesta. Bergring jatkaa tehtävässään kesäkuuhun 2021.

Haluan lämpimästi kiittää Niinaa hänen erittäin omistautuneesta työstään Aktian varainhoitoliiketoiminnan hyväksi. Hänellä on ollut keskeinen rooli Aktian varainhoidon kehittämisessä ja konsernin muutostyössä. Toivotan Niinalle kaikkea hyvää tulevaisuuden haasteisiin”, sanoo Aktian toimitusjohtaja Mikko Ayub.

”Työ Aktia Varainhoidossa on ollut hyvin mielenkiintoista, ja Aktia on kehittynyt merkittäväksi varainhoitotaloksi. Nyt Aktia ottaa uuden kasvuaskeleen matkalla eteenpäin. Pian on hyvä ojentaa viestikapula eteenpäin ja suunnata kohti uusia haasteita”, sanoo Bergring.

Aktia nimittää Varainhoito-liiketoiminta-alueen uuden johtajan, kun kauppa Taalerin varainhoitoliiketoiminnan ostamisesta on saatettu päätökseen. Kaupan täytäntöönpanon arvioidaan tapahtuvan toukokuussa 2021 edellyttäen, että tarvittavat viranomaishyväksynnät on saatu ja kaupan toteuttamisen ehdot ovat täyttyneet.

Aktia Pankki Oyj

Lisätietoja:
Mikko Ayub, toimitusjohtaja, +358 10 247 5121

Jakelu:
Tiedotusvälineet
www.aktia.com

Aktia on suomalainen varainhoitaja, pankki ja henkivakuuttaja, joka on luonut vaurautta ja hyvinvointia sukupolvelta toiselle jo 200 vuoden ajan. Palvelemme asiakkaitamme digitaalisten kanavien kautta kaikkialla ja kasvokkain toimipisteissämme pääkaupunkiseudulla sekä Turun, Tampereen, Vaasan ja Oulun seuduilla. Palkitun varainhoitomme rahastoja myydään myös kansainvälisesti. Työllistämme noin 830 henkilöä eri puolella Suomea. Aktian hallinnoitavat asiakasvarat (AuM) 31.12.2020 olivat 10,4 miljardia euroa ja taseen arvo 10,6 miljardia euroa. Aktian osake noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä (AKTIA). aktia.com.