HEIJMANS NEEMT TECONA OVER

Tecona Holding is een bureau voor project- en productiemanagement met als activiteiten maintenance management, maintenance engineering, construction management en inspectie.
De werkgebieden zijn civiele technieken, staalbouw, werktuigbouw en Elektrische meet- en Regeltechniek en ProcesAutomatisering (EmeRA) in onder meer de sectoren olie en gas, petrochemie, energie en infrastructuur. Tecona heeft ruim 100 medewerkers en een jaaromzet van circa f 15 miljoen (ruim € 6,8 miljoen). Het huidige rendement ligt iets onder het gemiddelde van de Heijmans bedrijven maar zal naar verwachting stijgen als gevolg van de samenwerking..

De voorgenomen overname past in de strategie van de divisie Heijmans Industrie Services de positie te versterken op het gebied van grote langlopende turn key onderhoudscontracten voor opdrachtgevers in de industrie en de (petro)chemie. Binnen Heijmans Industrie Services zal Tecona onder eigen identiteit en management in de markt actief blijven. Ondernemingsraden van de betrokken ondernemingen zijn inmiddels om advies gevraagd, de vakbonden zijn geïnformeerd over de voorgenomen overname.