Priskutt på ISDN

I tillegg frister Telenor med gratis ringetid på kjøpet for kunder som installerer nytt ISDN-abonnement.

Etablering, som hittil har kostet 990 kroner, senkes til 750 kroner. Flytting og nyetablering i boliger med eksisterende opplegg senkes fra 750 til 350 kroner.

–Vi setter ned prisene på etablering og flytting av ISDN til samme nivå som for den tradisjonelle, analoge telefonen, sier informasjonsdirektør i Telenor Privat, Ole Tom Nomeland. Han sier at hensikten er å få stadig flere til å gå over til ISDN.

Ringetid på kjøpet
Som et ledd i å få enda flere til å etablere ISDN, lanserer Telenor også et tilbud med inntil 50 kroner i avslag på regningen hver måned frem til 1. desember. Dette gjelder for de som kjøper ISDN før 15. mars. Rabatten gjelder for samtaler som går til andre fasttelefoner i Norge når man ringer med Telenor.

–ISDN muliggjør flere og nye tjenester i fastnettet, sier Nomeland. Han viser blant annet til muligheten for å sende tekstmeldinger til og fra ISDN. –Dessuten forutsetter Telenors nye storsatsing, skjermtelefoni, at brukeren har ISDN, sier han.

Nomeland forteller at nesten alle nye kunder foretrekker ISDN når de skal installere telefon for første gang. Til sammen har Telenor over 500.000 kunder med ISDN-abonnement.