FRANKLIN RESOURCES INC.:N OMISTUSOSUUS METSOSSA

Metso-konserni on saanut ilmoituksen Franklin Resources –ryhmän hallinnoimien rahastojen omistusosuudesta yhtiössä. Franklin Resources –ryhmän hallinnoimat rahastot omistivat 22.11.2000 yhtiön osakkeita ja ADR-todistuksia seuraavasti:

Templeton Global Advisers Ltd. 9 016 261 osaketta
Templeton Investment Counsel Inc. 584 183 osaketta
Templeton Investment Management Ltd 93 941 osaketta
Templeton Management Ltd. 364 982 osaketta

yhteensä 10 059 367 osaketta

Tämä osakemäärä on 7,42 prosenttia Metson osakepääomasta ja äänimäärästä. Lisäksi Franklin Resources -ryhmällä on valtuutus käyttää äänioikeutta 2,55 prosentin osuudella seuraavasti:

Templeton Franklin Invt. Services Inc 368 755 osaketta
Templeton Global Advisers Ltd 634 820 osaketta
Templeton Investment Counsel Inc 2 050 314 osaketta
Templeton Management Ltd 400 480 osaketta

yhteensä 3 454 369 osaketta

Franklin Resources –ryhmän hallinnoima osuus äänimäärästä oli 22.11.2000 yhteensä 9,97 prosenttia, kun se aikaisemman ilmoituksen perusteella oli 10,08 prosenttia 19.9.2000.

Metso-konserni on prosessiteollisuuden koneiden ja järjestelmien maailmanlaajuinen toimittaja. Metson liiketoiminta-alueet ovat kuitu- ja paperiteknologia, automaatio- ja säätöteknologia sekä koneteknologia. Vuonna 1999 Metso-konsernin liikevaihto oli 3,4 miljardia euroa ja henkilöstön määrä noin 23 000. Metson osakkeet noteerataan Helsingin ja New Yorkin pörsseissä.